آیا تماس گرفتن با شما آسان است

تماس گرفتن با شما از طریق وب سایت تان آسان است ؟

در جواب به این سوال باید گفت که صفحه تماس با ما وب‌سایت شما نقش پل ارتباطی میان تیم پشتیبانی کسب‌ و‌ کار و کاربران وب‌سایت‌تان‌ را دارد.

به علاوه طراحی اصولی این صفحه در پیشرفت و ارتقا جایگاه وب‌سایت شما در گوگل نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پس اگر می‌خواهید نرخ تبدیل وب‌سایت‌تان به دلیل طراحی مناسب صفحه تماس با ما افزایش پیدا کند و صفحه تماس با ما وب‌سایت‌تان به صورت بی نقص و کاربرپسند  طراحی شود تا انتها مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم در ادامه مطلب به سوالات متداول در رابطه با صفحه تماس با ما پاسخ دهیم و نکاتی مهم برای باید‌ها و نباید‌ها در طراحی اصولی این صفحه را برای شما همراهان گرامی بیان کنیم. و به این سوال شما پاسخ دهیم که آیا تماس گرفتن با شما آسان است یا خیر.

آیا تماس گرفتن با شما آسان است

طراحی اصولی صفحه تماس‌ با ‌ما چگونه بر پیشرفت جایگاه وب‌سایت تاثیر می‌گذارد

در مقدمه مطلب گفته شد صفحه تماس با ما نقش پل ارتباطی میان تیم پشتیبانی کسب‌ و‌کار و کاربران وب‌سایت‌تان‌ را دارد، حال برای پاسخگویی به سوال مطرح شده در این بخش و دریافت اهمیت طراحی اصولی این صفحه بر پیشرفت جایگاه وب‌سایت شما در گوگل دو پل چوبی را با هم مقایسه می کنیم.

هدف از مقایسه کارکرد این دو پل چوبی دریافت اهمیت صفحه تماس با ما در وب‌سایت هست و برای درک بهتر موضوع در میان مطلب آورده شدند.

هر دو پل بر فراز صخره و میان آنها رودخانه‌ای روان جریان دارد و تفاوت اصلی آنها در چوب‌های به کار برده شده برای ساخت است.

یکی چوب مرغوب با کیفیت که با اطمینان خاطر می‌توانید از پل عبور کنید و دیگری چوب شکننده و نامرغوب به طوری که با برداشتن تنها یک قدم روی پل زیر پای شما خالی می‌شود و احساس ناامنی و هراس شدید پیدا می‌کنید.

این دو پل، همانند: صفحه تماس با ما در دو وب‌سایت متفاوت هستند و مورد اول به صورت اصولی(چوب مرغوب) طراحی شده است و کاربران به راحتی می‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند و احساس محترم شمرده شدن را دریافت می‌کنند و مدت زمان بیشتری در ‌وب‌سایت می‌ماند و نرخ تبدیل وب‌سایت را افزایش می‌دهند و مورد دوم (چوب شکننده) کاربران نمی‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند و گیج می‌شوند و این احساس در آنها بوجود می‌آید که شما برای آنها احترام قائل نشده اید و رضایتمندی‌شان برایتان فاقد اهمیت است در نتیجه از صفحه خارج می‌شوند و نرخ خروج وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند و این کار باعث سقوط جایگاه وب‌سایت شما در گوگل خواهد شد.

در شبکه‌های اجتماعی فعال و پاسخگو سوالات کاربران هستیم، صفحه تماس با ما نیاز است ؟

حضور در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت منظم و پاسخگویی به سوالات کاربران در زیر کامنت‌ها و دایرکت و… کار بسیار مناسبی است ولی این نکته بسیار مهم است که بدانید تنها اشاره به حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در منو وب‌سایت برای برقراری ارتباط با کاربران کافی نیست! چرا که تعدادی از کاربران وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند و هنگامی که بخواهند از شما راجع به کارکرد یک محصول و اطلاعات آن یا بهره‌مندی از خدمات ویژه وب‌سایت شما سوال بپرسند به بن‌بست می‌رسند و تصمیم می‌گیرند از وب‌سایت شما خارج شوند.

در نتیجه حضور در شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت و ارتقا رتبه شما در گوگل ایده بسیار مناسبی است اما کافی نیست!

صفحه تماس با ما از ملزومات هر وب‌سایتی است و از لحاظ اهمیت طراحی مناسب بر دیدگاه کاربر همانند صفحه اصلی وب‌سایت است.

همانگونه که برای طراحی صفحه اصلی ساعت‌ها به دنبال فونت مناسب، عکس با کیفیت، اینفوگرافیک و انیمیشن مناسب و… می‌گردید و وقت می‌گذارید برای طراحی اصولی صفحه تماس با ما هم باید نکاتی را رعایت کنید.

نکات مهم در طراحی صفحه تماس با ما

 دسترسی آسان به بخش تماس با ما یا یافتن سوزن در انبار کاه

صفحه تماس با ما باید در منو ناوبری و آیکون تماس و پیام مستقیم باید کاملا در دسترس باشند، به طوری که کاربر با نگاه اولیه به صفحه وب‌سایت متوجه جایگاه آن شود و نباید بخش تماس با ما را تنها در فوتر قرار دهید چرا که انجام این کار باعث می‌شود کاربر در شرایط سخت قرار بگیرد و مجبور شود دنبال سوزن در انبار کاه بگردد شاید شما فکر کنید این کار آنچنان اهمیتی ندارد اما برای کاربر بی معنی و گیج کننده است و در شرایطی ممکن است باعث شود کاربر خسته از جستجو و گردش شود و وب‌سایت را ترک کند، در نتیجه به دلیل طراحی رابط کاربری به صورت نامناسب یک کاربر از دست می‌رود و برای جلوگیری از این اتفاق کافی است لینک صفحه تماس با ما را در منو ناوبری قرار دهید.

 فیلد‌های ضروری و کاربردی در فرم تماس یا درخواست اطلاعات نامعقول

برای طراحی مناسب صفحه تماس با ما یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که باید به آن توجه ویژه داشت، فرم تماس است و برای طراحی این فرم باید بسیار دقت کرد و هیچگونه سهل انگاری انجام نداد به طور معمول اکثر فرم‌های تماس که باعث نارضایتی کاربران و خروج آنها از وب‌سایت می‌شوند یا فیلد‌های بسیار زیادی دارند که باعث خسته شدن کاربر می شوند و یا تعداد فیلد‌های بسیار کمی دارد که کاربر با نگاه اول متوجه می‌شود این فرم تماس برای خالی نبودن عریضه است و پاسخ سوالات‌اش را دریافت نمی‌کند! به احتمال بسیار زیاد شما با خواندن این بخش از مطلب سوالی در ذهن‌تان شکل گرفته است، پاسخ آن همینجا است!

برای کاربر این سوال پیش خواهد آمد که آیا تماس گرفتن با شما آسان است یا خیر ؟

تعداد فیلد‌های مناسب برای ایجاد یک فرم تماس بی نقص حدودا چه میزان است ؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است و نیازی به اعداد و ارقام برای درک آن نیست یک فرم تماس با ما مناسب فیلد‌ های لازم را دارد و در طراحی آن از اضافه کاری پرهیز شده است. برای مثال: در فیلد‌های فرم تماس با ما اطلاعات لازم برای برقراری ارتباط و پاسخگویی سوالات کاربر را بخواهید نه کمتر نه بیشتر

مواردی همچون (نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، ایمیل و…) برخی از فرم‌های تماس به قدری پیچیده و طولانی هستند که واقعا کاربر حق دارد از وب‌سایت خارج شود.

فرض کنید برای اطلاع از کارکرد یک کد تخفیف کاربر باید ده الی پانزه فیلد اجباری را پر کند!

در پایان این بخش لازم به ذکر است که در مواردی برای ارتباط با کاربر و پشتیبانی کسب و کار اطلاعات مورد نیاز در فرم تماس بستگی به نوع محصولات و خدمات شما دارد و برای طراحی فرم تماس مناسب باید از تجربیات همکاران‌تان استفاده کنید و با افراد با تجربه مشورت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تیم طراحی سایت کیان تک

گروه انفورماتیک کیان‌ تک خواستار موفقیت و پیشرفت شما همراهان گرامی می باشد و امیداواریم که با رعایت نکات بیان شده در این مطلب و مشورت و بهره‌مندی از تجربیات همکاران‌تان بتوانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید و صفحه تماس با ما وب‌سایت‌تان را به جذاب ترین نحو ممکن طراحی کنید.