کامل‌ترین راهنمای لینک سازی در سال ۲۰۲۰

امروزه لینک سازی تاثیر زیادی بر رتبه بندی گوگل دارد. فرایند لینک سازی، فرایندی بسیار مهم در سئو سایت است و هر فرد حرفه ای باید آشنایی لازم را نسبت به آن کسب کند. در این مطلب نیز سعی شده به اطلاعات جدیدی درباره ی فرایند لینک سازی در سال ۲۰۲۰ و نکات مربوط به آن پرداخته شود.

لینک سازی چیست ؟

لینک سازی، شاخه قدیمی در دنیای وب به حساب می آید که در طی سال ها فعالیتش، به صورت های مختلفی انجام شده است. اگر بخواهیم تعریفی کوتاه از لینک سازی ارائه کنیم، عبارت است از:
به فعالیت هایی که برای ارتقای سطح کیفیت و افزایش تعداد لینک های ورودی یک سایت انجام می شود، لینک سازی گفته می شود. فرایند لینک سازی به دو شیوه لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی انجام می شود. لینک، مانند پلی است که به کاربران اینترنتی اجازه می دهد میان صفحات آنلاین موجود، حرکت کنند.

لینک سازی در سال 2020چرا لینک سازی مهم است؟

همانطور که می دانید در حال حاضر رقابت شدیدی در فضای تجارت آنلاین وجود دارد و همه سایت ها به دنبال داشتن رتبه ای بهتر نسبت به رقیب خود هستند. جالب است بدانید لینک سازی یکی از ابزارهای موفقیت کسب و کارهای الکترونیک در فضای این رقابت است. بنابراین می توان گفت برای ارتقای رتبه یک سایت لازم است در کنار دیگر فعالیت های موثر بر سئو، بک لینک گذاری نیز به شیوه ای درست انجام شود. در سایت موز نیز درباره این مسئله که چرا لینک سازی مهم است بیشتری میتوانید کسب اطلاعات داشته باشید.

متخصصان موتورهای جست و جو معتقدند که لینک سازی یکی از پیچیده ترین و سخت ترین قسمت های کارشان است و نیاز به زمان زیادی دارد، به همین دلیل هر فردی که مهارت لازم در این حوزه را کسب کند می تواند به راحتی سایت های دیگر را از دامنه رقابت خارج کند.

افزایش رتبه ی سایت، بستگی به مجموعه فعالیت هایی دارد که باید به درستی، در زمان مناسب و به صورت هوشمندانه انجام شوند. لینک دهی نیز یکی از این فعالیت های موثر بر سئو سایت است که باید در کنار دیگر اقدامات موثر بر رتبه بندی موتورهای جستجوگر، به درستی انجام شود. خوب است بدانید یک سئوکار ماهر برای افزایش رتبه سایت در مجموعه ای از اقدامات مختلف تسلط و تمرکز دارد، مانند محتوا، فروش، برنامه نویسی، تحلیل رفتار و …. . در ادامه مهمترین نکات لینک سازی در سال ۲۰۲۰ را عنوان خواهیم کرد.

لینک های سایت باید طبیعی باشند!

با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر رخ داده است، گوگل در الگوریتم های رتبه بندی خود تاکید ویژه ای بر طبیعی بودن این لینک ها کرده است. به طوری که می توان گفت فقط زمانی لینک دهی مفید است که به صورت طبیعی انجام شده باشد و حس مصنوعی بودن را به کاربر انتقال ندهد. در ادامه ی این مطلب به برخی از مواردی که باعث طبیعی شدن لینک ها می شوند اشاره می شود. در تصویر زیر درصد طبیعی بودن نسبت به مصنوعی بودن سیگنال ها کمتر هست و این نکته نشان میدهد که سایت اسپم می شود.

لینک سازی در سال 2020لینک با کیفیت چیست؟

لینک یا پیوند، تعیین کننده ی کیفیت یک صفحه سایت است و اهمیت زیادی در رتبه بندی موتور جتسجوگر گوگل دارد. لینک دهی زمانی می تواند بر سئو سایت تاثیر مثبت بگذارد که به صورت درست و با کیفیت انجام شود، حال سوال اینجاست که چه لینکی با کیفیت است؟
به طور کلی وقتی صحبت از لینک سازی می شود، یکی از این دو اتفاق رخ می دهد: ۱٫ لینک سازی با کیفیت بالا انجام می شود. ۲٫ لینک سازی با کیفیت پایین انجام می شود. که اگر این فرایند به صورت بی کیفیت انجام شود علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت ندارد، در برخی موارد باعث کاهش رتبه سایت نیز می شود.

موتور جستجوگر زمانی که لینک های یک سایت را بررسی می کند، علاوه بر تعداد آن ها بر فرایند انتقال قدرت آن نیز دقت دارد. به صورتی که اگر صفحه ای که به سایت شما پیوند می دهد، دارای رتبه بالا و قوی تری باشد، آن لینک تاثیر زیادی بر رتبه بندی سایتتان دارد. پس می توان گفت اقتدار و فرایند انتقال قدرت نقش بسیار مهمی بر کیفیت لینک سازی دارند.

تاثیر رضایت کاربران بر لینک سازی

گوگل پیشرفته ترین موتور جستجو است که الگوریتم های رتبه بندی آن پیوسته در حال به روز رسانی است. مهم ترین دلیل این به روزرسانی ها را می توان افزایش رضایت کاربران دانست. به دنبال این سیاست است که گوگل معیارهای رتبه بندی خود را به صورت واضح بیان نمی کند و فقط به بیان بخشی کلی از آن ها اکتفا می کند. طبیعی بودن فعالیت سایت نیز یکی از پارامترهای مهم رتبه بندی گوگل در چند سال اخیر است. پس زمانی که قصد بک لینک گذاری در سایتتان را دارید باید توجه ویژه ای به طبیعی و حقیقی بودن آن داشته باشید و در انتخاب کیوردها و سایت های پیونددهنده دقت کنید.

لینک سازی در سال 2020عوامل موثر بر لینک سازی با کیفیت

همانطور که گفته شد متخصصان موتورهای جستجوگر لینک دهی را یکی از سخت ترین فعالیت های خود می دانند که پیچیدگی های ویژه ای دارد. اگر بخواهیم به برخی از مواردی که در موفقیت لینک سازی تاثیر دارند بپردازیم، عبارتند از:

میزان ارتباط صفحه با لینک ( ارتباط صفحه ی مبدا و صفحه ی مقصد)

رتبه دامنه در کیوردهای مشابه

میزان جذابیت و قدرت دامنه لینک دهنده

تعداد دفعات دریافت لینک از آن دامنه برای سایت شما و سایت های دیگران

لینک های خروجی صفحه لینک دهنده

قدمت سایت لینک دهنده و صفحه لینک دهنده

میزان کل شاخص های طبیعی بودن هر بک لینک و سایر لینک ها

تاثیر پول بر لینک سازی و سئو سایت

زمانی که برای سئو سایت بودجه بیشتری در نظر گرفته شود، فرد می تواند اقدامات متنوع تری برای افزایش رتبه آن انجام دهد و از تکنیک های مختلف سئو استفاده کند. اگر بخواهیم به برخی از این امکانات و فعالیت ها بپردازیم عبارتند از:

امکان دریافت بک لینک بیشتر از رسانه ها و سایت ها قوی تر

دریافت طبیعی سیگنال های برند به دلیل تبلیغات مختلف

دریافت طبیعی سیگنال های برند به تعداد زیاد و مداوم، به دلیل اقدامات دیجیتال مارکتینگ

دریافت ترافیک زیاد به دلیل تبلیغات و افزایش چشمگیر رتبه سایت

افزایش سطح جذابیت دامنه از نظر گوگل به دلیل تبلیغات زیاد

و در آخر سئو به صورت کلاه سفید که همان تبلیغات است

سعی کردیم در این مقاله کامل‌ترین راهنمای لینک سازی در سال ۲۰۲۰ را برای شما کاربران محترم به شکلی واضح و شفاف بیان کنیم.