آشنایی با الگوریتم کافئین

آشنایی با الگوریتم کافئین موضوعی که در زمانی ذهن بسیاری از سئو کاران در عرصه طراحی سایت را به خود جلب کرده بود. موتور جستجو گوگل نقش بسیار مهمی در فعالیت‌ها و امور روزمره ما دارد و پاسخ بسیاری از سوالات و راه‌حل مشکلات‌مان را در مطالب‌ و ‌محتوا‌های آن پیدا می‌کنیم.

در بسیاری از مواقع سوالاتی همانند تلفظ صحیح واژگان سخت فارسی، انگلیسی و… را که خجالت می‌کشیم از دیگران بپرسیم، درگوگل جستجو می‌کنیم!

اطلاعاتی در مورد الگوریتم کافئین

البته همه کاربران گوگل می‌دانند که موتور جستجو گوگل هم برای دستیابی به اعتماد و رضایت آنها همواره در تلاش است و هم برای رضایت آنها از مطالب و نتایج جستجو ارزش قائل است.

آشنایی با نحوه‌کار سرویس‌های جدید و الگوریتم‌های آن که همواره در حال بروزرسانی و آپدیت هستند، به درک بهتر این موضوع کمک می‌کند.

موتور جستجو گوگل با رونمایی از الگوریتم هایی همانند: (پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار و کافئین) این موضوع را ثابت کرده است که رضایت کاربران از نتایج جستجو برای او ارزشمند است.

در این مطلب قصد داریم شما را با “الگوریتم کافئین” و نحوه‌کار و مسئولیت آن آشنا کنیم.

آشنایی با الگوریتم کافئین

کار الگوریتم کافئین چیست؟

الگوریتم کافئین برای بالابردن سرعتIndexing (ثبت اطلاعات) مطالب وب‌سایت‌ها در ۱۰ آگوست سال ۲۰۰۹ توسط شرکت گوگل رونمایی شد و امروزه با توجه به رشد چند برابری مطالب و محتوا‌های موجود در وب‌سایت‌ها تبدیل به یکی از مهمترین الگوریتم‌های گوگل شده است.

مسئولیت اصلی الگوریتم کافئین پردازش و ثبت سریع‌ مطالب و محتوا‌های وب‌سایت‌ها است و یا به عبارتی ساده‌تر هنگام رونمایی از آن وظیفه‌اش به این نحو معرفی شده که بررسی و ثبت تغییرات وب‌سایت‌ها را در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به ربات و الگوریتم‌های قبلی انجام دهد.

ثبت اطلاعات و عملکرد الگوریتم کافئین چگونه است؟

همانطور که در مقدمه بیان شد، الگوریتم کافئین کمک بسیار زیادی به پیشرفت گوگل در زمینه ثبت اطلاعات کرد و سرعت بالا و کاربرد بسیار مفید الگوریتم کافئین به نحوی است که می‌تواند در یک Database (پایگاه داده) ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات بدون محدودیت (متن، فیلم، ویدیو، فایل، عکس و…) را ثبت و ذخیره کند.

همچنین الگوریتم کافئین به صورت روزانه قابلیت ثبت ۱۰۰ هزار گیگابایت اطلاعات جدید را دارد.

موضوع خیلی مهم که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که این الگوریتم کافئین تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت گوگل داشته است و سرعت بروزرسانی آن را دو برابر بیش از قبل کرده است و هدف گوگل از ارائه آن حمایت و پشتیبانی از محتوا وب‌سایت‌ها است.

دلیل انتخاب اسم کافئین چیست؟

شرکت گوگل همواره برای رونمایی از الگوریتم های جدید خود از یک نام جذاب و مفهومی استفاده می‌کند و می‌توان گفت تمام کاربران گوگل از شیوه مورد استفاده توسط گوگل برای نامگذاری الگوریتم‌ها رضایت‌مند هستند.

هنگام خستگی و بی‌حالی نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه باعث سرحالی می‌شود و دلیل فراهم شدن این حال خوب کافئین موجود در آنها است، کافئین ماده‌ای انرژی بخش است و باعث شادابی و رفع خستگی می‌شود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که رفع خستگی و ایجاد شادابی چه ربطی به کار این الگوریتم دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت استفاده از این الگوریتم باعث پیشرفت و سرعت بخشیدن به ایندکس شدن مطالب و محتو‌های وب‌سایت‌ها توسط گوگل شد و این اتفاق همانند خوردن یک لیوان قهوه یا چای باعث دریافت انرژی مثبت برای کاربران گوگل شد چرا که نتایج جستجو پس از استفاده گوگل از این الگوریتم بیش از پیش بروز و با کیفیت شد.

سخنی از طراحی سایت کیان تک

نکته‌ای که به عنوان کلام آخر و سخن پایانی قصد داریم بگوییم این است که با اینکه الگوریتم کافئین تاثیری در سرچ و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها ندارد، در بروز بودن و کیفیت محتوا‌های نتایج جستجو تاثیر بسیاری دارد و به نحوی می‌توان گفت نقش الگوریتم‌هایی مثل کافئین بر مطلوب بودن نتیجه کار همانند نقش اعضا پشت صحنه یک فیلم بر کیفیت است و اینکه در ویترین کار آنها را نمی‌بینیم از ارزش کار آنها کسر نمی‌کند.

آشنایی با الگوریتم کافئین یکی از مهمترین الگوریتم هایی هست که برای ایندکس شدن سایت بسیار حائز اهمیت بوده و هست. طراحی سایت کیان تک همواره در تلاش هست تا بتواند مطالب را بصورت کامل برای مخاطبین خود ارائه نماید.