نحوه لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن

لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن به چه شکلی انجام می شود؟

به نظر شما راهکار اصولی لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن چگونه است؟

برای پاسخگویی به این سوال اول باید با اهمیت موضوع لینک سازی در طراحی وب‌سایت و سپس با انواع لینک سازی در سایت آشنا شوید.

در مطالب قبلی در وصف اهمیت تولید محتوا با کیفیت در طراحی وب‌سایت جمله محتوا پادشاه است را برای شما عزیزان شرح دادیم و از تاثیرات آن بر بهینه سازی سایت گفتیم و در این مطلب برای رساندن اهمیت موضوع لینک سازی در طراحی ‌وب‌‌سایت جمله‌ای معروف در همین رابطه که بین متخصصان سئو است را برای شما مطرح می کنیم.

اگر محتوا در طراحی وب‌سایت حکم پادشاه دارد، لینک ملکه است!

لینک سازی چیست و چه تاثیری در سئو (بهینه سازی) سایت دارد ؟

لینک‎سازی مناسب باعث شناخت بهتر گوگل نسبت به وب‌سایت شما می‌شود و با یادگیری نکات اصولی لینک سازی توانایی این را پیدا می‌کنید که ساختمان متن محتوا‌های خود را به بهترین نحو طراحی و سپس طبقه بندی کنید، لطفا برای کسب اطلاعات در مورد نحوه لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع لینک سازی وب سایت

لینک سازی داخلی(Internal Links)

لینکهایی که شما به‌ واسطه آنها یک صفحه از وبسایت‌ تان را به صفحه دیگری از وب‌سایت‌‌تان لینک می‌دهید Internal Links یا همان لینک سازی داخلی هستند. در واقع با انجام این کار شما قسمت‌ و‌ بخشی از اعتبار صفحه اول را به صفحه دوم منتقل می‌کنید و بازدید‌کنندگان را برای ورود به صفحه دوم لینک شده ترغیب می‌کنید به این کار لینک سازی داخلی گفته می شود.

لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن

لینک سازی خارجی (External Links)

لینک هایی که از وب‌سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید و مربوط به صفحات وب‌سایت شما هستند لینک خارجی یا همان External Links نامیده می‌شوند و این نوع لینک سازی (لینک سازی خارجی) همانند تبادل کالا به کالا است و شما هم می‌توانید به وب‎‌سایت‌های دیگر لینک دهید یا به نوعی تبادل اطلاعات و اعتبار انجام دهید.

نکات مهم لینک‌سازی در سئو

همانطور که در ویکی پدیا آمده است لینک بیلدینگ اگر به صورت طبیعی و با رعایت نکات سئو انجام شود، می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر داشته باشد. از مهم‌ترین اصول لینک بیلدینگ می‌توان به دریافت لینک از سایت‌های با‌ کیفیت و مرتبط اشاره کرد. منظور از سایت‌های با‌کیفیت، آن دسته از سایت‌ها می‌باشد که دارای دامین اتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین می‌باشند. همچنین لازم است بدانید که لینک‌ها دو نوع هستند: Follow و NoFollow، لینک‌های فالو، توسط ربات‌های موتورهای جستجو دنبال می‌شوند و در فرایند سئو دارای اهمیت می‌باشند.

دلایل اهمیت لینک سازی داخلی برای خزنده های گوگل!

در این بخش برای درک اهمیت لینک سازی داخلی در مرحله ثبت اطلاعات جدید شما در گوگل (index) روند کار خزنده های گوگل را بررسی می‌کنیم، آنها از چه طریق مسیر خودشان را برای بررسی و ارزیابی مطالب جدید پیدا می‌کنند؟

مسیر رفت‌ و‌ آمد در یک وب‌سایت به چه صورت است؟

برای پاسخگویی به این دو سوال باید گفت مسیر رفت‌و‌آمد و به نحوی نقشه راه خزنده‌های گوگل “لینک‌‌ها” هستند و عدم استفاده از لینک داخلی یا خارجی در تولید محتوا به معنا چراغ قرمز برای خزنده‌ها است و باعث می‌شود از اهمیت و اعتبار مطالب و محتوا‌های جدید کاسته شود و میزان بازدید آنها هم توسط خزنده‌های گوگل و هم کاربران وب‌سایت پایین بیاید!

به علاوه بهره گیری از لینک‌های داخلی و انکرتکست های مناسب باعث می‌شود خزنده‌های گوگل مدت زمان بیشتری را در وب‌سایت شما بمانند و مطالب و ‌محتوا‌ها را مورد بررسی و اعتبار‌سنجی قرار دهند و برعکس این کار عدم استفاده از ساختار مناسب متن و لینک داخلی باعث ایجاد صفحه خروج (Exit page) می‌شود و این کار یعنی عدم استفاده از لینک داخلی و خارجی نه تنها از نظر گوگل برای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت سم است بلکه باعث خروج کاربران از وب‌سایت هم می‌شود.

در واقع با لینک سازی داخلی و خارجی شما قادر به سبز کردن تمامی چراغ قرمزها برای خزنده‌های گوگل می‌شوید و با پایین آوردن تعداد نرخ پرش و صفحات خروج وب‌سایت‌تان، تبدیل به یکی از اعضا لیست وب‌سایت‌های محبوب گوگل می‌شوید.

سه نکته طلایی برای بهینه سازی لینک‌های داخلی

الگوریتم پنگوئن ذره بین انکرتکست‌های تکراری

استفاده از انکرتکست‌های تکراری با توجه به آپدیت جدید الگوریتم پنگوئن باعث ضعف متن می‌شود و باید برای طبیعی جلوه دادن روند لینک‌سازی از کلمات گوناگون و واژگان مترادف، بخشی کوتاه از کلمات کلیدی،کلمه کلیدی همراه واژگانی جدید و… استفاده کرد و به صفحات وب‌سایت لینک داد.

ارزشمندی لینک با ارتباط موضوعی

برای آگاهی یافتن از میزان ارزش انکرتکست‌ها و لینک‌های داخلی خودتان را جای مخاطب‌تان قرار دهید و یکبار مطلب‌تان را به عنوان بازدید کننده تحلیل کنید و از خود بپرسید آیا لینک داخلی و انکرتکست درون این مطلب از دیدگاه مخاطب ارزش کلیک کردن دارد یا خیر؟ با انجام این کار نگاه انتقادی پیدا می‌کنید و ضعف های لینک سازی و ساختار متن‌تان را پیدا می‌کنید و یکی از دلایلی که باعث می‌شود لینکی ارزشمند شود ارتباط موضوعی است و اگر محتوایی که شما در میان متن به آن لینک می‌دهید فاقد ارتباط موضوعی باشد شکی نیست که بی ارزش تلقی شود و مخاطب بر آن کلیک نکند! ارتباط موضوعی تاثیری شگرفی بر بهینه‌ کردن لینک سازی داخلی دارد.

جلوه بصری انکرتکست‌ها و لینک‌ها

زیبایی و جلوه بصری انکرتکست‌ها و لینک‌ها تاثیر زیادی بر میزان کلیک شدن آنها دارد در نتیجه اضافه کردن یک عکس یا استفاده از یک رنگ خاص برای هایلایت لینک و انکرتکست و… باعث جلب توجه مخاطب می‌شود و یک لینک عکس دار با رنگ خاص برای مخاطب جذاب تر از یک بک لینک ساده است.

سخن پایانی

ما در تیم طراحی سایت کیان‌تک تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا مطالبی بروز و متفاوت را برای شما همراهان و کاربران گرامی گردآوری و منتشر کنیم و امید داریم که این مطالب برای شما عزیزان مثمر ثمر و مفید واقع شده باشد.