گوگل ادز یا سئو

گوگل ادز یا سئو

سئو خوشمزه تر است یا گوگل ادز ؟

برای اینکه سایت ما دیده شود می توانیم از سئو یا گوگل ادز استفاده کنیم که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند. معمولا افراد زیادی بین انتخاب این دو روش به چالش می‌خورند و نمی دانند کدام یک مسیر بهتری برای دیده شدن سایتشان است. حرفه‌ای ها برای حل این چالش، جنبه های مختلف کسب و کار و سایتشان را بررسی می کنند تا به راه حل مناسبی دست یابند. شما هم اگر می خواهید بدانید کدام یک از این روش ها بهتر است مانند یک حرفه ای تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت گوگل ادز و سئو

سئو و گوگل ادز هر دو روشی مطمئن برای دیده شدن سایت ما هستند. تفاوت این دو روش در زمان بازدهی و میزان هزینه در کوتاه مدت است. برای اینکه ذهنیت روشن تری نسبت به این دو روش داشته باشیم درادامه به صورت جداگانه به آن ها می پردازیم.

گوگل ادورز چیست ؟

گوگل ادورز که بخش تبلیغات گوگل است، به کاربران اجازه می دهد بدون سئو سایت بتوانند در صفحات خوب گوگل دیده شوند. این شیوه را می توان یک قرارداد با گوگل دانست که در ازای دریافت مقدار قابل توجهی پول، امکان دیده شدن را برای سایت ها فراهم می کند و به گونه ای در سود آن ها شریک می شود. گوگل ادز در کوتاه ترین زمان جواب می دهد و روشی مناسب برای کسب و کارهایی است که زمان در آن ها نقشی حیاتی دارد.

گوگل ادز یا سئو

سئو چیست ؟

طراحی سایت حرفه ای باید طبق الگوریتم های گوگل صورت بگیرد و بر پایه سئو باشد. SEO یا بهینه سازی سایت به فرایندی نسبتا طولانی گفته می شود که در آن از تکنیک های مختلف برای بهینه سازی و دیده شدن سایت استفاده می شود. این روش معمولا بین شش ماه تا یکسال زمان می برد.

سئو یا گوگل ادز ؟

در پاسخ به این سوال که سئو بهتر است یا گوگل ادورز نمی توان جوابی یکسان گفت، زیرا هر دو روش ارزشمند هستند. برای اینکه بخواهیم به طور دقیق به این سوال پاسخ دهیم اول بررسی می کنیم انگیزه فرد یا گروه از طراحی سایت چیست و می خواهد از این سایت به چه دست آوردی برسد. به طور مثال اگر با یک سایت فروشگاهی مواجه هستیم که به تعداد محدود محصول جدید وارد بازار کرده و قصد فروش فوری دارد، ما به او گوگل ادز را پیشنهاد می کنیم.

گوگل ادز دوای درد کسب و کارهایی است که می خواهند تغییرات جدیدشان دیده شود، و از طرفی دیگر عصای دست آن هایی است که می خواهند برند خود را به کاربران گوگل معرفی کنند.

زمانی که می خواهیم به کمک تبلیغات گوگل سایت خودمان را معرفی کنیم، باید کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنیم و با توجه به جایگاه مالی کسب و کارمان هزینه آن را بررسی کنیم. زیرا اگر کلمه کلیدی بی ربط انتخاب شوند، ترافیک غیر مفیدی وارد سایت ما می شود و به نرخ بازگشت سرمایه را کاهش دهد. در تبلیغات گوگل ادورز هر یک کلیک برای ما هزینه زیادی دارد و نباید با انتخاب کلمات کلیدی اشتباه سرمایه مان را به باد دهیم.

 

سئو یا گوگل ادز کدام بهتر است ؟

گوگل ادز را نمی توان به عنوان روشی همیشگی انجام داد زیرا هزینه بالایی برای کسب و کار ما به بار می آورد. به طور مثال برای کلمه ای یک یا دو سیلابی که رقبای زیادی در آن داریم، ممکن است لازم باشد سالیانه میلیون ها تومان هزینه کنیم.

برای برخی دیگر از کسب و کارها حتما باید از سئو استفاده کرد، زیرا کار آن ها ادامه دار است و بهتر است به صورت اصولی به صفحه ی اول گوگل راه پیدا کنند. با اینکه سئو فرایندی زمان بر است اما ماندگاری بیشتری دارد و در بعضی از موارد به هزینه ی کمتری نیاز دارد.

برخی از کسب و کارها اما در دو دوسته بالا که عنوان شد جایی ندارند، یعنی نه کسب و کاری تازه هستند که نیاز به عصای دستی مانند گوگل ادز دارد و نه کسب و کاری هستند که فرصت آزمون و خطای سئو را داشته باشند. پس چه روشی را به آن ها پیشنهاد دهیم؟

سئو به توان گوگل ادورز

 به طور مثال کمپانی بزرگی که می خواهد محصول جدیدش را در سایتش قرار دهد و به کاربران معرفی کند، نمی تواند شش ماه تا یکسال زمان برای سئو این محصول جدید بگذارد. این سایت بهتر است در کنار سئو از یاری گوگل ادز استفاده کند تا بتواند محصول خود را به فروش برساند. در برخی از محصولات به قدری اقیانوس رقابت قرمز است که نمی توان فقط به سئو تکیه کرد و انتظار نتیجه زود هنگام داشت.

اهمیت محتوای خوب را فراموش نکنید

در چندسال اخیر گوگل جایگاه ویژه ای را به محتوا اختصاص داده است و سایت های مختلف برای اینکه بتوانند در عرصه رقابت های اینترنتی پیروز شوند، حتما باید تولید محتوای خوبی برای سایتشان انجام دهند. این فکر که محتوا فقط برای سئو لازم است تفکری کاملا اشتباه است، زیرا حتی سایت هایی که قرار است تبلیغ گوگل ادز انجام دهند نیز به محتوایی خوب نیاز دارند. ما نمی توانیم صفحه ای که محتوای خوبی ندارد را با گوگل ادورز تبلیغ کنیم زیرا گوگل ادورز مفید بودن یا نبودن محتوا را تشخیص می دهد. پس بهتر است بدانید یک فرد حرفه ای هیچ وقت از اهمیت تولید محتوا غافل نمی شود زیرا محتوا پادشاه است.

به طور خلاصه آنچه باید از گوگل ادز و سئو بدانید :

  • سئو نسبت به گوگل ادز زمان برتر هست اما در بلندمدت سئو نفع بیشتری دارد.
  • گوگل ادز انتخابی مناسب برای کسب و کارهایی است که می خواهند در کوتاه ترین زمان به فروش برسند و توان مالی پرداخت تبلیغات گوگل را دارند.
  • در گوگل ادورز هزینه بر حسب تعداد کلیک محاسبه می شود.
  • سئو روش ماندگار تری نسبت به گوگل ادز است.
  • سئو روشی مناسب برای کسب و کارهایی است که می خواهند برندشان به صورت ماندگار در صفحه ی اول گوگل بماند.
  • در سئو نیاز به صبر زیادی است زیرا ممکن است هرچند وقت یکبار الگوریتم های گوگل تغییر کند.
  • برای تبلیغات گوگل ادز باید کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را پیدا کنیم، زیرا کلمات کلیدی نامرتبط هزینه ی زیادی را برای کسب و کار ما به بار می آورند.

گروه انفورماتیک کیان تک

این مجموعه بیش از ۹ سال است که در زمینه طراحی سایت و سئو سایت در مشهد فعالیت دارد و با کادری مجرب در زمینه سئو سایت بصورت اصولی سایت شما را سئو میکند. پیشنهاد ما به شما سئو سایت می باشد. درست است که زمان زیادی را باید صبر کنید اما سالها میتوانید بصورت مستمر در صفحه اول گوگل با پشتیبانی ما ماندگار باشید.