شناسایی بازار هدف و جذب کاربران با سئو سایت
سئو سایت ، نقش ضربان قلب آن را دارد! برای اینکه کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید باید مخاطبان زیادی داشته باشید. بالا رفتن آمار کاربران، اول از همه نیازمند شناسایی جامعه هدف کسب و کار شماست. با استفاده از ترفندهای مختلف می توان این کاربران را به مشتریان دائمی سایت تبدیل کرد. برای شناسایی بازار هدف بهتر است ابتدا آن را برای خودتان تعریف کنید و بدانید مخاطبین خاص کسب و کار شما کدام اند. اینگونه می توانید تنها بر جذب مخاطبان اصلی خود تمرکز کنید و نتیجه بهتری بگیرید. در جذب کاربران مانند یک روانشناس سعی کنیدخود را جای آنها قرار دهید و انتظارات و خواسته هایی که از کسب و کار شما دارند را شناسایی کنید. در انتها خدماتتان را طبق این انگیزه ها تنظیم کنید و موفقیت سایت خود را تضمین کنید.
شناخت بازار هدف
بازار هدف، شامل کاربرانی است که از شما انتظار محصولات یا خدماتی خاصی دارند. شما باید شناسایی این مخاطبین را اولویت خود قرار دهید تا طبق اصول بزرگان حوزه بازاریابی رفتار کرده باشید. اگر کسب و کار شما پوشک بچه است مسلما کاربران مجرد نیازی به محصول شما ندارند و جز مخاطبین به شمار نمی آیند ؛ جامعه هدف شما می تواند زوج ها جوان، شیرخوارگاه ها، برخی مهد کودک ها و … باشد.
جذب کاربران با سئو سایت
در فضای اینترنت ارتباط کاربران با شما از طریق سرچ آغاز می شود. نتایج سرچ در موتور جستجو را، به خیابانی پراز فروشگاه با یک نوع محصول تشبیه کنید. کدام فروشگاه مورد توجه بیشتری است؟ در اغلب موارد، مغازه هایی که سر نبش هستند و چراغ های نورانی آنها هر بیننده ای را جذب می کند! جایگاه سایت شما در صفحه نتایج جستجو کجاست؟
بهتر است بدانید کسانیکه سایت خود را سئو می کنند همانند همان مغازه های سرنبش با چراغ های نورانی هستند که کاربران بیشتری رو به سمت خود جذب می کنند.
سئو سایت همچون معجزه ای است که می تواند کسب و کار ها را به عرش برساند و جایگاه سایت شما طبق اصول آن تعیین می شود. البته این بدان معنی نیست که سئو یک شبه می تواند آسمان را به زمین برساند! برای بهینه سازی سایت، شما باید علاوه بر زیرک بودن، صبور باشید و تمامی معیارهای مهم برای موتورجستجو را بشناسید و رعایت کنید. و علاوه بر سئوی داخلی و سئو خارجی سایت، باید همیشه حواستان به مخاطبان کسب و کارتان باشد.
رقیب های خود را شناسایی کنید!
رقبای کسب و کار شما کدام اند؟ از آنجایی که آنها بازار هدف مشترکی با شما دارند می توانند ایده های قوی ای به شما بدهند. برای این کار با سرچ کردن کلمات کلیدی حوزه کسب و کار خود، رقبایتان را شناسایی کنید و محصولات آنها را مورد بررسی قرار دهید و اینگونه خود را به روز نگه دارید.
تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل
اگر مشتریان سایت را به طور کلی دسته بندی کنید به ترتیب شامل سه دسته ی: بالقوه، بالفعل و وفادار هستند. مشتریان بالقوه به کسانی گفته می شود که با محصولات و خدمات شما آشنایی دارند اما خریدی توسط آنها صورت نگرفته. مخاطبین بالفعل نیز کاربرانی هستند که حداقل یک بار از محصولات شما خرید کردند و مشتریان وفادار به آن دسته از مشتریان بالفعل گفته می شود که محصولات شما را به محصولات دیگر شرکت ها ترجیح می دهند و بارها از شما خرید کرده اند. برای اینکه مشتریان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنید لازم است هزینه زیادی صرف کنید تا اعتماد آنها را جذب کنید. برای جلوگیری از هدر رفتن این هزینه ابتدا باید مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید و با ارائه خدمات و ترفندهای متنوع بازاریابی آنها را مجاب به خرید محصولاتتان کنید.
پس دانستیم که
- برای شناسایی بازار هدف باید اول آن را برای خودمان تعریف کنیم و متناسب با آن به ارائه ی محصول و خدمات بپردازیم.
- هر محصول بازار مخصوص خودش را دارد.
- سئو ، سبب متمایز شدن سایت ما می شود و مخاطبین را روانه ی بازار کسب و کار ما می کند.
- سئو سایت، نیاز به گذر زمان دارد و در یک شب معجزه نمی کند.
- رقیبان ما ، بهترین کمک برای پیشرفت کردن ما هستند.
- مشتری های بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم و تمام سعیمان را برای وفادار ماندن مشتری های بالفعل خود به کار بگیریم.