چگونه یک متن سئو شده بنویسیم

چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟

برای انجام سئو چه کارهایی باید انجام داد؟

رقابت در فضای اینترنت نیاز به کوشش و هوش بالایی دارد، زیرا محتوایی که در این فضا قرار می‌گیرد از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای تولید محتوایی ارزشمند که از هر نظر جز بهترین‌ها باشد، نیاز است در کنار دیگر معیارها به سئوی محتوا خود نیز توجه کنید.

ما چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟

عصر، عصر ارتباطات است و روزانه میلیون‌ها محتوای جدید تولید می‌شود و در بستر فضای مجازی قرار می‌گیرد. اما، آیا همه‌ی آن‌ها دیده می‌شوند؟

پاسخ منفی است زیرا فقط بهترین محتوا هستند که نمایش داده می‌شوند.

اهمیت محتوا سئو شده

محتوا سئو شده شانس شما برای دیده شدن در فضای اینترنت را بیشتر خواهد کرد، پس در نظر داشته باشید که نباید آن را از دست بدهید. فرآیند تحقق سئو به شما کمک می کند تا بتوانید در این فضا تاثیرگذار باشید، مخاطب را جذب کنید و مشتریان بالقوه خود را به مشتری بالفعل تبدیل کنید لازم است محتوایی خوب و با کیفیت تولید کنید. با تولید محتوا ارزشمند شما می‌توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را بالا ببرید و تصویری مثبت از خود ارائه دهید. سعی کنید برای مخاطب خود فضایی کاربرپسند ایجاد کنید. در مقاله محتوا مهمترین بخش سئو می توانید اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

در ادامه به چند مورد از بهترین راه‌های تولید محتوا سئو شده می پردازیم یا بعبارتی چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟

تولید محتوا سئو شده برای مبتدیان

اگر بخواهیم چارچوبی کلی برای نوشتن محتوا با درنظر گرفتن سئو بیان کنیم، مدل پنج مرحله‌ای زیر نمونه‌ای مناسب است:

  • کلمات کلیدی پربازدید کسب‌وکارتان را پیدا کنید
  • هدف جستجو مخاطب را مشخص کنید
  • زیر مجموعه‌هایی که باید را پوشش دهید
  • طرح کلی ایجاد کنید
  • قسمت خود را بنویسید

کلمه کلیدی پر بازدید مربوط به کسب‌ و کارتان را پیدا کنید

اولین کاری که برای نوشتن یک محتوا سئو شده لازم است انجام دهید، جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌ و کارتان است. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلفی که مخصوص جستجوی کلمات کلیدی هستند مانند kwfinder, keyword planner,… استفاده کنید.

پس از یافتن کلمات کلیدی اصلی لازم است آن‌ها را براساس میزان سختی مرتب کنید و استراتژی محتوایی خود را بچینید.

برای چیدن تقویم محتوایی کسب‌ و کارتان بهتر است در مرحله اول به دنبال کلمات کلیدی که به صورت سوالی هستند، باشید. اگر سایت شما نسبتا جدید است، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که کلمات کلیدی با نمره دشواری کمتر از ۳۰ و حجم جستجوی بالای ۱۰۰۰ را فیلتر کنید.  این کلمات می‌توانند ترافیک بالایی را به سایت شما تزریق کنند.

هدف جستجو را تعیین کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی اصلی با پتانسیل ترافیک بالا دارید ، باید بدانید افرادی که آن را جستجو می کنند چه می خواهند. این به عنوان هدف جستجو شناخته می شود و اگر محتوای شما با آن مطابقت نداشته باشد ، بعید است Google آن را در رتبه بالا قرار دهد. در نظر داشته باشید که اگر محتوای شما هدف جستجو کاربر نباشد نه تنها در سئو اثر نخواهد داشت بلکه نتایج معکوس آن را دریافت خواهید کرد. پس همیشه در صدد این باشید که آنچه کاربران شما در گوگل سرچ میکنند در صفحه هدف جستجو آنها فراهم کنید.

زیرمجموعه هایی را که باید پوشش دهید تعیین کنید

در این مرحله، شما یک کلمه کلیدی اصلی قوی دارید و از نوع، قالب و زاویه محتوایی که می خواهید بنویسید آگاهی دارید.

کلاه محقق خود را کمی بیشتر نگه دارید: اکنون می خواهید صفحات برتر (“رقبای” خود را برای این کلمه کلیدی) بررسی کنید تا زیر موضوعاتی را که باید پوشش دهید تعیین کنید.

روش اول : مطالب و عناوین رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

داشتن یک لیست از عناوین به شما کمک می کند محتوای یک رقیب را در یک نگاه فهمیده و درک کنید که در چه موضوعات فرعی ممکن است مقاله خود را پوشش دهید. به‌ علاوه، شما می‌توانید چند ایده در مورد چگونگی تولید نوشته‌های بهتر، مفیدتر و اصیل‌تر دریافت کنید.

روش دوم : جعبه های PAA را علامت بزنید

به Google برگردید و کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید. ویژگی  (People also ask )PAA می تواند به شما ایده ای درباره آنچه ممکن است ذهن افراد هنگام اجرای جستجوی خود داشته باشند، ارائه دهد.

لازم نیست به هر سوالی که می بینید پاسخ دهید، اما ممکن است درک بهتری از آنچه مردم انتظار دارند در صفحه شما پیدا کنند، داشته باشید.

روش سوم : از رقبا کمک بگیرید

دانستن اینکه صفحات رقیب شما برای چه کلمات کلیدی دیگری رتبه بندی می کنند ، به شما کمک می کند بدون اینکه چیز مهمی را کنار بگذارید، موضوع را پوشش دهید.

به دنبال نقاط مشترک بین صفحات دارای رتبه برتر باشید. در اینجا، شما به دنبال کلمات کلیدی برای “پاشیدن” در محتوای خود نیستید، بلکه به دنبال عناوین فرعی هستید که ممکن است لازم باشد در طرح اصلی شما گنجانده شود.

 طرح کلی ایجاد کنید

اگر مراحل بالا را دنبال کنید، موارد زیر را خواهید داشت:

  • یک کلمه کلیدی اصلی
  • قالب، نوع و زاویه محتوا
  • زیرمجموعه های مربوطه برای پوشش دادن

اکنون زمان ایجاد یک طرح کلی است. word را باز کنید و در بالای صفحه یک عنوان فعال بنویسید. این به شما کمک می کند هنگام نوشتن زاویه اصلی را روشن کرده و در ذهن داشته باشید.

سپس، یک ساختار عنوان منطقی را با استفاده از رویکرد “هرم وارونه” بنویسید. از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اطلاعات مربوط‌به موضوع شروع کنید، و بحث خود را ادامه دهید.

پیش نویس را بنویسید

شما سرانجام به مرحله نوشتن رسیده اید، جایی که می خواهید طرح کلی را به یک پیش نویس کاملاً شکل گرفته تبدیل کنید. به عنوان نویسنده محتوا، شما از قبل می‌دانید چه کاری باید انجام دهید – اما در اینجا چند اصل مفید برای رعایت وجود دارد:

به طور طبیعی و با توجه به مخاطب خود بنویسید

از لحن مکالمه استفاده کنید، از جملات پیچیده و غیر ضروری اجتناب کنید.

به یاد داشته باشید مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر هدف شما مبتدیان است، به این فکر کنید که آنها قبلاً درمورد آنچه باید توضیح دهید چه اطلاعاتی دارند. ممکن است به تصویر کشیدن یک شخص واقعی و نوشتن پیش نویس برای این مخاطب راه بهتری باشد.

گروه انفورماتیک کیان تک در زمینه سئو سایت در مشهد فعالیت چشمگیری را تا به امروز کسب نموده و توانسته است با کادری مجرب در این زمینه فعالیت بسیاری را با شرکت های صنعتی انجام دهد.