مزرعه لینک چیست و چرا گوگل از آن متنفر است

مزرعه لینک چیست ؟

شرکت گوگل به عنوان اولین موتور جستجو از یک الگوریتم بسیار جذاب و کاربردی به نام الگوریتم پنگوئن در جهت شناسایی بهتر میزان محبوبیت وب سایت ها و رتبه بندی بهتر آنها رونمایی کرد. برای درک بیشتر کاربرد این الگوریتم اول باید با کاربرد آن آشنا شویم و با بیانی ساده کار اصلی این الگوریتم مقابله با سایت هایی است که با استفاده از تکنیک کلاه سیاه بک لینک خریداری می کنند و قصد دارند با فریب گوگل جایگاه و رتبه شان را ارتقا دهند.

مزرعه لینک چیست و چرا گوگل از آن متنفر است

خوب حالا شاید شما فکر کنید آگاه بودن از کاربردهای الگوریتم پنگوئن چه ارتباطی با با مزرعه لینک و موضوع اصلی این مبحث دارد ؟؟؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این الگوریتم برای مبارزه با مزرعه لینک و بک لینک های بی کیفیت ساخته شده است ! حال با توجه به این موضوع به این نکته پی می بریم که مزرعه لینک تا چه میزان برای یک وب سایت زیان اور است!

در واقع می توان گفت تمامی تکنیک های کلاه سیاه شاید در مدت زمان کوتاهی باعث پیشرفت شوند اما هنگامی که گوگل متوجه شود وب سایتی با انجام تقلب و تخلف آن را فریب داده است و از قوانین و چهارچوب ها پا را فراتر گذاشته به سختی آن را جریمه می کند و جریمه های گوگل برای یک وب سایت از وقوع هر اتفاق و مشکلی بدتر است گاهی اوقات جریمه گوگل برای یک وب سایت که از تکنیک های کلاه سیاه و مزرعه لینک استفاده کرده است حذف تمام صفحات آن از نتایج گوگل است.

الگوریتم پنگوئن

وظیفه اصلی این الگوریتم مقابله کردن با وب سایت‌هایی است که با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه اقدام به افزایش لینک‌های خود می‌کنند.

کلاه سیاه

کلاه سیاه به مجموعه تکنیک های سئو گفته می شود که در تضاد با قوانین و قواعد گوگل برای بهینه سازی وب سایت ها انجام می شوند و هدف از استفاده آنها دستیابی به صفحه اول گوگل در کمترین زمان ممکن است. البته باید توجه داشت که موتور جستجو گوگل استفاده از این تکنیک ها را نقض قوانین و استانداردهای سئو می داند، و در صورت مشاهده، وب سایت را جریمه می کند.

مزرعه لینک

مزرعه لینک چیست و چرا گوگل از آن متنفر است ؟ مزرعه لینک در مفهوم به معنای یک وب‌سایت یا چندین وب سایت است که تنها هدف و دلیل صاحبان شان از ایجاد کردن آنها لینک دهی و شرکت در مزرعه لینک برای ارتقا دادن رتبه وب سایت است.

در ادامه این مطلب قصد داریم راهکار هایی مناسب در جهت بک لینک گرفتن و پیشرفت و ارتقا رتبه وب سایت با استفاده از کلاه سفید و طبق چهارچوب، قوانین و استاندارد های گوگل به شما معرفی کنیم.

دایرکتوری مشاغل ( Business Directory)

دایرکتوری مشاغل پیشنهاد بسیار خوبی برای دریافت بک لینک با کیفیت از سایت های معتبر است در واقع اگر بخواهید در این وب سایت ها کسب و کارتان را معرفی کنید راهی ساده پیش رو دارید و نیازی به انجام کارهای عجیب و غریب ندارید فقط نیاز دارید تا این دایرکتوری ها را پیدا کنید و وب سایت تان را در آنها معرفی کنید.

دایرکتوری مشاغل : دایرکتوری مشاغل، لیستی از شغل ها و کسب و کارهای گوناگون به همراه اطلاعات و جزئیات دقیق آنها است که بر پایه ویژگی یا ویژگی‌های مشترک و معینی همانند (ترتیب حروف الفبا، موقعیت جغرافیایی، زمینه/موضوع فعالیت و …) طبقه‌بندی و جمع آوری شده‌اند.

افزایش لینک های داخلی سایت

از لینک سازی داخلی در وب سایت همواره به عنوان یکی از اساسی ترین اقدامات در سئو داخلی نام برده می شود چرا که هنگام ورود ربات های خزنده گوگل به وب سایت و بررسی و کراول کردن ( کلمه Crawler در لغت به معنای خزیدن است و کراول کردن محتواها و مطالب وب سایت مربوط است. به ربات های خزنده گوگل که سراسر وب را میخزند تا وب سایت های جدید برای پاسخ جستجو کاربران رابیابند وبسایتهایی که در گذشته ایندکس (ثبت کردند، فهرست کردند)کرده اند را به روزرسانی کنند و نتایج جستجو را هم اگر نیاز داشته باشند آپدیت کنند. )

همانطور که صفحات و مطالب جدید اگر با لینک های داخلی برخورد کنند به صفحات دیگر وب سایت نیز وارد می شوند و آنها را کراول می کنند و به همین دلیل است که وب سایت های بی نظمی که به طور پیوسته محتوا منتشر نمی کنند ترافیک جستجوی پایین تری نسبت به بقیه وب سایت ها دارند.

همانطور که در مطلب کامل ترین لینک سازی در سال ۲۰۲۰ اشاره کردیم گوگل در الگوریتم های رتبه بندی خود تاکید ویژه ای بر طبیعی بودن این لینک ها کرده بود.

اگر به طور پیوسته در یک وب سایت محتوا تولید و منتشر شود لینک سازی های داخلی هم به طور وابسته افزایش پیدا می کنند و این اتفاق باعث جستجو راحت تر گوگل می شود.

به کارگیری اینفوگرافیک

واژه و اصطلاح اینفوگرافیک (Infographic)، از ترکیب دو کلمه اینفو (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) بوجود آمده است و در مفهوم اشاره به تصویر دارد که داخل آن اطلاعات، آمار و یا هر گونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکونها و تصاویر جذاب ارائه شود و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن در ارائه اطلاعات باشد که برای اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها به کار می رود.

در این مقاله سعی کردیم برای شما بصورت کامل توضیح دهیم که مزرعه لینک چیست و چرا گوگل از آن متنفر است، امیدوارم که با مطالعه این مطالب به نتایج مطلوبی رسیده باشید.