‌به ‌روز رسانی محتوا و تاثیر آن در سئو

‌به ‌روز رسانی محتوا و تاثیر آن در سئو به نظر شما چیست ؟ اگر شما هم صاحب یک کسب‌ و‌ کار آنلاین هستید یا اینکه فکر ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی برای رونق بیشتر کسب و کارتان را در سر دارید باید در نظر داشته باشید که امروزه بیش از هر چیز تولید محتوای ارزشمند وابسته به آپدیت‌ها و الگوریتم‌های جدید گوگل بر پیشرفت و بازخورد مثبت مخاطبان و گوگل نسبت به شما تاثیر گذار است.

حدس می‌زنم شما هم جمله محتوا پادشاه است‌‌ را در میان مطالب مربوط به طراحی سایت مشهد مشاهده کردید و پس از شنیدن‌‌ آن در ذهن شما این سوال شکل گرفته است که چرا ؟‌ چرا باید محتوا حکم پادشاه را در طراحی سایت داشته باشد و اما در پاسخ به این پرسش باید دو نکته را در نظر داشت‌:‌ محتوا مناسب و با کیفیت در مرحله اول باعث افزایش ترافیک وب‌‌سایت و پس از آن باعث آگاه شدن از دیدگاه کاربران‌، مخاطبان‌،‌ مشتریان و بازدیدکنندگان وب‌‌سایت می‌شود.

در ادامه این مطلب شیوه صحیح به‌روزرسانی محتوا و چند نمونه از تاثیرات مثبت آن در سئو و بهینه سازی وب‌‌ سایت را بررسی می کنیم. در ادامه این مطلب خواهیم فهمید ‌به ‌روز رسانی محتوا و تاثیر آن در سئو به چه صورتی انجام می شود.

به‌روزرسانی و آپدیت محتوا در چه مواردی ضروری و لازم است ؟

برای پاسخ به این سوال بیایید با هم یک وب‌سایت خبری را در نظر بگیریم اگر صاحبان این وب‌سایت به موقع مطالب و محتوا‌هایش را آپدیت نکنند و اخبار و اطلاعات جدید را در آن منتشر نکنند تمامی مخاطبان‌شان را از دست می دهند چرا که کاربران یک وب‌سایت خبری به دنبال اخبار داغ و دسته اول هستند !

یک مثال دیگر برای درک بهتر موضوع شما قیمت یک کالا و ویژگی های خاص آن را در گوگل سرچ می کنید تا برای خرید آن اطلاعات کاملی در دست داشته باشید در نهایت برای محصول مورد نظر شما چند وب سایت توسط موتور های جستجو گوگل انتخاب می شوند و در دستگاه شما به نمایش در می آیند این مسئله کاملا عقلانی است که شما وب‌سایتی را انتخاب می کنید که تاریخ نوشتن محتوا و به‌روزرسانی آن جدیدتر است چرا که می خواهید در خریدتان دست تان باز باشد و اطلاعات درستی راجع به محصول داشته باشید.

‌به ‌روز رسانی محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد‌؟

افزایش نرخ کلیک وب‌سایت

آپدیت محتواها و مطالب در وب‌سایت به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند‌، چگونه‌؟ در واقع این یک شرط برای مخاطب است که هنگام برخورد با دو وب‌سایت با موضوعی یکسان آن یک را انتخاب می کند که در تاریخ جدیدتری نوشته و منتشر شده است و این نکته بسیار مهم است چرا که گوگل هم بر طبق الگوریتم های خود در به نمایش در آوردن نتایج اولویت را با وب‌سایتی قرار می دهد که نرخ کلیک بالاتری داشته باشد در نتیجه در می‌یابیم به‌روزرسانی و آپدیت محتوا باعث افزایش نرخ کلیک می شود و افزایش نرخ کلیک هم باعث به نمایش در آمدن در پیشنهاد‌های اول گوگل می شود.

اصلاح مشکلات متن (غلط املایی‌،‌ علائم نگارشی و …)

مشکلات متن و محتواهای شما تاثیر زیادی بر دیدگاه مخاطبان نسبت به شما دارد چرا که آنها پس از پی بردن به اشکالات و نواقص کاری شما دیگر آن اعتماد سابق را به شما ندارند و در ذهن  آنها شما دیگر به عنوان یک مرجع دانا مقبول نیستید و خوب این برای یک کسب و کار اصلا خوب نیست که مخاطبانش به آن اعتماد نداشته باشند. در نتیجه این نکته را در نظر داشته باشید و برای بهبود تجربه کاربری مخاطبان‌‌تان همیشه مطالب‌تان را قبل از بارگذاری در وب‌سایت بررسی کنید تا از لحاظ مشکلات متن همانند : غلط املایی، علایم نگارشی و… فاقد مشکل باشد و مطالب قبلی بارگذاری شده در وب سایت‌تان را هم در بازه های زمانی مشخص اصلاح و بروز کنید تا از تاثیر شگفت آور آن بر دیدگاه کاربران‌تان و رتبه‌تان در گوگل آگاه شوید.

بهره‌گیری از رسانه داخل محتوا در جهت بهبود رتبه سایت

امروزه با توجه به پیشرفت علم و بوجود آمدن فناوری های جدید و نوآورانه امکان افزودن رسانه های مختلف و گوناگون به محتوا پدید آمده است و این کار ( افزودن رسانه های مختلف به محتوا ) جز موثرترین و کارآمد ترین روش های ارتقا رتبه بندی وب‌سایت است. به عنوان مثال افزودن عکس به محتواهای متنی جز مرسوم ترین زیر شاخه های این روش است چرا که استفاده از عکس در میان متون طولانی باعث عوض کردن فضا می‌شود و اجازه نمی‌دهد حوصله مخاطب سر برود.

حذف لینک های بی فایده و جایگزینی مناسب

پیدا کردن لینک های قدیمی و بی فایده را می توان جز مهمترین دستاورد های به‌روزرسانی و آپدیت محتوا بر شمرد چرا که هنگامی که شما دارید مطالب قدیمی‌تان را ویرایش و بررسی می کنید به این لینک ها برخورد می کنید لینک هایی که سایت مقصد آنها نشانی خود را ویرایش کرده است و یا در برخی موارد آن صفحه دیگر موجود و قابل دسترسی نیست در چنین مواردی باید لینک های جدید و تازه را شناسایی کنید و جایگزین لینک های قدیمی کنید.

اثبات پویایی و تازگی فعالیت وب‌سایت به گوگل

گوگل به شدت برای محتوا‌های جدید و تازه احترام قائل است و آنها را در صدر جدول نمایش برای کاربرانش جایگذاری می کند ولی باید این نکته مهم را در نظر گرفت که تولید و انتشار محتواهای تازه به صورت پی در پی برای تثبیت جایگاه‌تان در گوگل کافی نیست ! بله واقعیت همین است شما نباید اجازه بدهید که محتوا های قدیمی که برای تهیه آنها زحمت زیادی کشیدید به سهولت و سادگی تمام از دست بروند چون می خواهید فقط محتوا جدید تولید کنید و تمام وقت و تمرکزتان را برای انجام اینکار گذاشته‌اید اثبات پویا و فعال بودن وب‌سایت تان به گوگل بسیار مهم است ولی این اندیشه که انجام این کار فقط با تولید محتوا های پی در پی امکان پذیر است کاملا غلط است !

برای اثبات فعایت و پویایی وب‌سایت‌تان به گوگل می توانید محتوا های قدیمی‌تان را آپدیت کنید و اشکالات گرامری آنها را رفع کنید یا لینک های قدیمی را ویرایش کنید انجام تمام موارد نامبرده به اندازه تولید محتوا های جدید در تعیین رتبه شما و اثبات پویایی وب‌‌سایت‌تان تاثیر گذار است.

گروه انفورماتیک کیان تک به عنوان مجموعه ای در طراحی سایت و سئو سایت در شهر مقدس مشهد در نظر دارد تا با ارائه مقالات و مطالب مفید شما را در این گام همراهی نماید. امیدوارم این مطلب در جهت پاسخگویی به این سوال ‌که به ‌روز رسانی محتوا و تاثیر آن در سئو چیست ؟ شما را به درستی قانع کرده باشد.