بهینه سازی موتور جست و جو

بهینه سازی موتور جست و جو چه تأثیری دارد؟

وظیفه بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو (SEO) این است که رتبه سایت را در جست و جوی گوگل بهبود دهد. بهبود رتبه در جست و جوی عبارات مشخص نهایتاً باعث افزایش جذب ترافیک به سمت سایت می شود و این هدف نهایی هر وب سایتی با هر موضوعی است.

ولی بهینه سازی موتور جست و جو دقیقاً چطور می تواند به نفع شما باشد؟

بهینه سازی موتور جست و جو

افزایش نفوذ در اینترنت

در سال های اخیر شاهد رشد به شدت سریع اینترنت بودیم. حالا دیگر شاید به سختی بتوان کسی را پیدا کرد که در فضای مجازی و اینترنت حضور نداشته باشد. مردم با استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت، رایانه ها و … در اینترنت حضور دارند. بنابراین حضور مؤثر در اینترنت الزامی به نظر می رسد. شما باید حضور پر رنگ و مؤثر در اینترنت داشته باشید تا مخاطبانتان را بتوانید پیدا کنید و این چیزی است که با بهینه سازی موتور جست و جو ممکن می شود.

جذب بیشتر مشتری

فروشگاه های آنلاین در حال حاضر بسیار مرسوم شده اند. این فروشگاه ها بدون محدودیت جغرافیایی می توانند به مخاطبان سرویس دهی کنند. ولی لازمه این کار آن است که مخاطب در نتایج جست و جو آن سایت را از میان وب سایت های رقیب دیگر انتخاب کند. اینجاست که بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو  اهمیت پیدا می کند.

معمولاً کاربران اولین نتیجه نمایش داده شده توسط موتور جست و جو را انتخاب می کنند. به علاوه اینکه احتمال رفتن کاربر به صفحه دوم بسیار ضعیف است. بنابراین حضور در صفحه اول و مهم تر از همه حضور در جایگاه اول، اهمیت زیادی دارد.

بهینه سازی موتور جست و جو

بازگشت سرمایه

وقتی در نتایج جست و جو بهتر دیده شوید، کاربران بیشتری به سمت سایت شما سرازیر می شوند. یعنی می توانید به جای استفاده از تبلیغات آنلاین، از بهینه سازی موتور جست و جو استفاده کنید که هم بدون هزینه است و هم یک راه حل دائمی و چند جانبه. یعنی با بهینه سازی موتور جست و جو بازگشت سرمایه به میزان چشم گیری افزایش پیدا می کند.

برند سازی

زمانی که بتوانید رتبه جست و جوی وب سایت تان را بهبود دهید، مشتریان و مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می کنند. در واقع بهینه سازی موتور جست و جو به طور غیر مستقیم می تواند باعث افزایش اعتبار و برندسازی شود.

مشتری های واقعی در فضای غیر مجازی

وقتی در اینترنت مخاطبان زیادی داشته باشید، احتمالاً در دنیای واقعی هم مشتریان زیادی خواهید داشت. افراد زیادی هستند که در اینترنت به دنبال فروشگاه یا سرویس های مورد نیاز خود در اطراف محل زندگی شان می گردند. با بهینه سازی موتور جست و جو برای محل زندگی خود می توانید مشتری های آنلاین تان را به مشتری های آفلاین و واقعی در محل کار خود تبدیل کنید.

بنابراین می توان گفت که بهینه سازی موتور جست و جو به طرق مختلف می تواند بر کسب و کار شما تأثیر داشته باشد. به یاد داشته باشید که در دنیای امروز بخش بزرگی از موفقیت بسیاری از کسب و کار ها از طریق حضور در فضای مجازی به دست آمده است.