پیدا کردن کلمات کلیدی سئو یکی از مهمترین نکات در سئو سایت می باشد. کلمات کلیدی پایه و اساس سئو هستند، به همین دلیل پیدا کردن و انتخاب آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در فرآیند انتخاب کلمه کلیدی باید به نکات مختلفی مانند نوع مخاطب و درک ماهیت کسب و کار توجه داشت.
در ادامه ی این مطلب به ارائه ی مطالبی درباره ی پیش زمینه های پیدا کردن کلمات کلیدی سئو و ابزارهای پیدا کردن آن های می پردازیم.
محتوای ما زمانی ارزشمند است که با توجه به نیاز کاربران اینترنتی باشد و افراد به دنبال دانستن آن باشند. راهی که ما می توانیم محتوا سایتمان را برای کاربران ارزشمند کنیم و همچنین اعتماد گوگل را به دست آوریم، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. به طور خلاصه می توان گفت کلمات کلیدی باعث نمایش محتوا سایت ما در نتایج جستجو و بازدید از آن می شوند.
اگر فردی تازه کار در سئو هستید و به دنبال راهی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایتتان هستید، نگران نباشید زیرا در ادامه قرار است به معرفی چند مورد از بهترین راه ها و ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی اشاره کنیم.
کلمه کلیدی چیست ؟
کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند و به دنبال مطالب مرتبط با آن هستند. از کلمات کلیدی با عنوان کلمات کلیدی سئو نیز یاد می شود. زیرا این کلمات نقش مهمی در سئو سایت دارند.
تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی، همان فرایند یافتن کلمات کلیدی است که در آن فرد می خواهد با توجه به کلمات پر مخاطب در موتورهای جستجوگر رتبه بگیرد. برای موفقیت در این کار، باید پیش از هر چیزی به دنبال خواسته و نیاز مشتریان بالقوه کسب و کار خود باشید. زمانی که شما پاسخ سوالاتی از قبیل چرا، چگونه و چه چیزی آن ها را در اختیارشان قرار دهید به راحتی می توانید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.
چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیق در مورد کلمات کلیدی تنها راه تشخیص جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. هر فرد حرفه ای برای اینکه بتواند محتوایی پر بازدید و کاربر پسند آماده کند باید به دنبال کلمات کلیدی باشد. گفتنی است که ۹۰٫۶۳ درصد از صفحات موجود به دلیل استفاده نکردن از کلمات کلیدی، ترافیکی ندارند.
کلمات کلیدی پایه
کلمات کلیدی پایه، نشان دهنده ی جایگاه سایت شما هستند و به شما کمک می کنند رقبای خود را شناسایی کنید. شما می توانید از طریق کلمات کلیدی پایه دیگر کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را نیز پیدا کنید. در ادامه به ارائه ی اطلاعات بیشتری در این باره می پردازیم.
اگر کسب و کار شما در راستای ارائه ی خدمت یا محصولی خاصی مشغول است و قصد فروش و ارائه آن در فضای آنلاین را دارید، پیدا کردن کلمات کلیدی پایه کسب و کارتان، کاری ساده است. فقط کافیست بر روی آنچه مردم در موتور جتسجوگر تایپ می کنند تمرکز کنید.
به طور مثال اگر کسب و کار شما فروش کامپیوتر و قطعات آن است، کلمات کلیدی پایه شما عبارتند از:
کامپیوتر
لپ تاپ
رایانه شخصی
صفحه کلید
ماوس
و ….
راه های مختلفی برای پیدا کردن این کلمات هستند که یکی از آن ها سرچ کنسول است. در پیدا کردن کلمات کلیدی پایه، وسواس زیادی نداشته باشید و به محض اینکه ایده گرفتید وارد مرحله بعدی شوید.
رقبای شما برروی چه کلمات کلیدی تمرکز دارند؟
بررسی اینکه رقبای شما از طریق چه کلمات کلیدی ترافیک دریافت می کنند، معمولا بهترین راه برای شروع تحقیق درباره ی کلمات کلیدی است. پیش از این کار باید رقبا را شناسایی کرد. در اینجا می توان از لیست ایده ها و کلمات کلیدی که در مرحله قبلی پیدا شد استفاده کنید. فقط کافیست یکی از کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه کسانی در صفحه ی اول نمایش داده می شوند.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا، شما می توانید وب سایت آن ها را به سایت https://ahrefs.com/site-explorer متصل کنید و سپس گزارش Top Pages را بررسی کنید. با این کار شما محبوب ترین صفحات رقیبتان با توجه به میزان بازدید ماهانه را مشاهده می کنید. این کار همچنین کلمه کلیدی برتر هر صفحه را نمایش می دهد.
با استفاده از این روش، شما بیشتر ایده های کلمات کلیدی را از رقیب خود دریافت می کنید، به طوری که ممکن است تا ماه ها مشغول این کلمات باشید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
رقبا می توانند منبع بزرگی از ایده های کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار دهند. اما هنوز تعداد زیادی از کلمات کلیدی وجود دارد که رقبای شما به آن ها نپرداخته اند و شما باید با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، آن ها را بیابید.
جالب است بدانید که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معمولا به یک شکل کار می کنند، به طوری که شما یک کلمه کلیدی پایه را به آن وصل می کنید و ابزار ایده های کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد.
Google Keyword Planner شاید شناخته شده ترین ابزار کلمات کلیدی باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه عمدتا برای تبلیغ کنندگان است ، اما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای جستجوگرها استفاده کنید.
خوشبختانه امروزه علاوه بر Keyword Planner ، تعداد زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. این ابزارها بیشتر ایده های کلمات کلیدی خود را از نتایج تکمیل خودکار Google نمایش می دهند.