تاثیر فیسبوک و توئیتر بر گوگل

تاثیر فیسبوک و توئیتر بر گوگل
مت کات می گوید شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم در رتبه بندی سایت شما ندارد اما به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد.

“لازم است بدانید میلیون ها نفر در دنیا از میلیونها مطلب با ارزش در فیسبوک یا توئیتر استفاده می کنند. من فکر میکنم هر دوی این شبکه ها راه بسیار با ارزشی را آغاز کرده اند و هر دو ترافیک و بازدید بسیاری را برای سایت شما به ارمغان می آورند.. شبکه های اجتماعی راهی مفید برای ساختن برند اختصاصی سایت شما هستند. اما نباید چنین پنداشته شود که تا یک پست یا توئیت منتشر شد گوگل باید آن را به حساب آورد. خیلی از صفحات ممکن است بلاک شده باشند یا لایک و پیرو زیادی نداشته باشند.”

لازم است بدانید که اگر شما در فیس بوک خود مطلب گذاری کنید و افراد زیادی مطالب شما را لایک نمایند این موضوع باعث ارتقاء بازدید و افزایش ترافیک سایت شما می شود و همین نکته باعث می شود که اگر شما نویسنده خوبی برای فیسبوک باشید گوگل هم به شما رتبه می دهد زمانیکه شما لینک فیسبوک خود را در سایت قرار دهید در واقع یک لینک ورودی از یک شبکه اجتماعی مفید مثل فیسبوک برای خود گذاشته اید

پس از هم اکنون، به نظر نمی رسد که گوگل از شبکه های اجتماعی برای رنکینگ استفاده کند. با این حال بدیهی است که در این مورد هنوز منافع و بازارهای زیادی وجود دارد که بسادگی نمی توان از آنها گذشت فقط به واسطه اینکه ارتباطی بین گوگل و شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

لازم است بدانیم شبکه های اجتماعی فقط در صورتی در رتبه سایت تاثیر گذار است که نویسنده این شبکه بتواند افراد زیادی را با مطالب خود سرگرم نماید ان زمان گوگل در نظر می گیرد که این نویسنده محبوب دیگران است پس سایتی که به این فیسبوک لینک دارد باید سایت خوبی باشد و به آن سایت رتبه می دهد.