مزایای نوشتن پست مهمان موضوعی است که در این مقاله سعی داریم در مورد آن توضیحات لازم را برای شما مخاطبین محترم ارائه نماییم. همانطور که قبلا نیز گفته شد محتوا، پادشاه و فرمانروا وب سایت شما است. درست حدس زدید باز هم یک مطلب دیگر در رابطه با اهمیت محتوا مناسب و مطابق با اصول سئو و بهینه سازی سایت، در همین اول مطلب با یک نکته مهم به عنوان یک فرد شاغل درحوزه طراحی وبسایت آشنا شوید و بدانید که هر چه مطالب بیشتری راجع به اصول تولید محتوا بخوانید در نتیجه کارتان محتواهای با کیفیتتری ارائه خواهید داد و موضوع این مطلب هم بی ارتباط با اهمیت تولید محتوا نیست و در رابطه با پست مهمان یا guest posting و مزایای نوشتن آن برای رتبه و جایگاه شما در گوگل است.
اهمیت نوشتن پست مهمان چیست ؟
انتشار پست مهمان در وبسایت های معتبر جز روش های مرسوم و کاربردی برای ارتقا رتبه وبلاگ و وبسایت است که اکثر افراد شاغل در این حوزه اعم از نویسندگان و طراحان برای افزایش بکلینک های وبسایتشان از آن استفاده میکنند و ما هم در تیم کاری خود تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر شما با پست مهمان مطلبی با این عنوان آماده و منتشر کنیم ما در ادامه این مطلب مواردی مهم از قبیل توضیح ساده راجع به ماهیت پست مهمان و اصولی در رابطه با نوشتن یک پست مهمان مناسب را برای شما عزیزان بیان کردیم لطفا تا پایان مطلب ما را از همراهی کنید.
برای پاسخگویی به این سوال بهتر است اول با مفهوم پست و سپس با مفهوم پست مهمان آشنا شویم تا بتوانیم مزایای نوشتن پست مهمان را برای شما بهتر توضیح دهیم.
پست چیست ؟
مامی مطالب و محتواهایی که در وبسایت ها نشر پیدا میکنند پست نام دارند و هر پست میتوانددارای مواردی همچون: متن، فایل صوتی، اینفوگرافیک، تصویر، فیلم، موزیک، موزیک ویدیو و… باشد.
پست مهمان چیست ؟
پست مهمان در مرحله تولید همانند پست عادی است با این تفاوت که پست مهمان همانند پست عادی در وبسایت خود شما منتشر نمی شود و در وبسایت یا وبلاگ شخص دیگری انتشار پیدا می کند و شما در انتها محتوا تولید شدهتان به وبسایت خودتان بعنوان لینک منبع اشاره می کنید و به وب سایت خود لینک می دهید (هر متن یا تصویری که بواسطه کلیک کردن روی آن به صفحه دیگری منتقل شویم لینک نامیده میشود). با بیانی واضح تر شما با انجام این کار (نوشتن پست مهمان) به بالا رفتن تعداد بک لینک های (در صورتی که یک سایت یا یک دامنه اینترنتی به یک صفحه وبسایت لینک دهد این کنش بک لینک نامیده میشود.) وبسایتتان کمک کردهاید.
البته لازم به ذکر است که پست مهمان یک معامله دو سر سود یا به اصطلاح معروف برد-برد است چرا که با نوشتن پست مهمان در مرحله اول روابط کاری جدید بین همکاران در حوزه طراحی سایت شکل میگیرد و در مرحله دوم برای پیشرفت هر دو طرف (سایت نویسنده پست مهمان، سایت پذیرنده پست مهمان) مفید است. حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که سایت پذیرنده پست مهمان چه سودی از این معامله می برد در پاسخ به این پرسش باید گفت این سایت صاحب یک محتوا جدید و با کیفیت به همراه روابط کاری جدید و دوستانه میشود! معاملهای دو سر سود به نام “پست مهمان”.
پادشاهی قوی با دانایی بالا به مردم تحویل دهید !
محتوا، پادشاه وب سایت! محتوایی که شما تولید میکنید باید با ارزش باشد چرا که این مورد غیرممکن است که از یک محتوا بی ارزش بک لینک با ارزش گرفت. همچنین محتوایی که به عنوان پست مهمان منتشر میکنید باید در نظر گوگل با ارزش محسوب شود تا بک لینک موجود در آن هم با ارزش به حساب بیاید. همچنین این موضوع بسیار مهم است که محتوای شما کاملا مربوط و در راستا فعالیت وبسایتی باشد که پست مهمان شما در آن منتشر می شود. برای مثال: لینکی که از یک وبسایت فروش صنایع دستی به سایت تعمیرات لوازم خانگی داده میشود، چه میزان ازشمند است و چند نفر از مشتریان صنایع دستی تصمیم میگیرند به سایت تعمیرات لوازم خانگی بروند؟ طبیعی است آمار بسیار کمی از این افراد تصمیم بگیرند روی لینک کلیک کنند.
نکته مهم : بک لینک ها می توانند هم مرتبط باشند و هم نامرتبط
قناعت داشته باشیم!
دومین نکته کلیدی در نوشتن یک پست مهمان مناسب، قناعت در نویسندگی پست مهمان است. قناعت به این معنی است که هر تعداد که خودمان دوست داریم از یک پست مهمان بک لینک نگیریم. این که سایتهای پذیرنده پست مهمان برای تعداد بک لینک محدودیت تعیین نکردند دلیل نمیشود قواعد را رعایت نکنیم و بهتر است بدانیم که باید هر کلمه کلیدی را به یک صفحه از وبسایت لینک دهید و حداکثر در هر پست مهمان از سه بک لینک استفاده کنید.
کاسب معتمد و با آّبرو یا یک کاسب بی اعتبار!
همه ما از اهمیت داشتن اعتبار و آبرو نزد مشتریان و همکاران در تمامی حوزه ها آگاه هستیم، برای مثال: شما برای انجام یک خرید اینترنتی دو حق انتخاب دارید و باید از بین دو فروشگاه فروش لباس یکی را انتخاب کنید یکی از آنها رضایت ۸۰% کاربران را دارد و بدون مرجوعی است و اما آن یکی دیگر ۲۰% رضایت کاربران و ۵۰% مرجوعی محصولات و خوب این امری طبیعی است که شما فروشگاه گزینه یک را برای خرید انتخاب کنید چرا که همه به عنوان پاسخ پرسش کاسب معتمد و با آّبرو یاکاسب بی اعتبار؟ کاسب معتمد و با آبرو را انتخاب میکنند.
در نتیجه شما باید سعی کنید کیفیت محتواهایتان را تا حدی که میتوانید ارتقا دهید تا نزد همکاران و کاربرانتان سرشناس و با اعتبار شوید و اما این سرشناس بودن چه فایدهای دارد؟ هنگامی که شما در میان همکارانتان با اعتبار باشید به سهولت و آسانی میتوانید در سایتهای معتبر پست مهمان قرار دهید و با انجام این کار در مرحله اول ترافیک سایتتان به صورت مفید بالا میرود و در مرحله دوم کاربران بیشتری مطالب و محتواهای شما را دنبال میکنند لازم است بیان کنم که این مورد به طور ویژه در شبکه های اجتماعی هم جریان دارد!
کلاه قرمزی جمع باشید!
خوب کلاه قرمزی برنامه کودکی جذاب با اجرای مجری توانمند آقای ایرج طهماسب برنامهای که میتوان با جرئت گفت کسی نیست که اسم آن را نشنیده باشد اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که شخصیت اصلی یک برنامه کودک چه ربطی به سر تیتر اصول نوشتن یک پست مهمان مناسب در حوزه طراحیسایت دارد؟ برای پاسخگویی به این پرسش قصد داریم از یک مثال استفاده کنیم تصور کنید برای خرید دفترچه به یک فروشگاه لوازم تحریر میروید و در میان انبوهی دفترچه با جلد ساده رنگی یک دفترچه رنگی رنگی با طرح هایی گوناگون و زیبا بر روی جلد آن مواجه میشوید در این شرایط طبیعی است اول از همه آن محصول خاص به چشم شما بیاید شاید آن را نخرید اما باید قبول کنید در نگاه اول از بقیه محصولات به چشم شما جذاب تر دیده شده است.
فکر میکنم با خواندن این مثال کم و بیش متوجه منظور این سر تیتر شده باشید. محض اطمینان بیشتر شما باید سعی کنید پست مهمانتان را به گونهای بنویسید که از بقیه رقبایتان جذاب تر باشد و همانند دفترچه رنگی رنگی نگاه مخاطبان و کاربران را به سمت خود معطوف کند. در این شرایط پست مهمان شما بیشتر از بقیه پست ها به چشم می آید و باعث بالا رفتن ترافیک وبسایت شما می شود و در نتیجه باعث آنالیز شدن راحتتر وبسایت شما برای موتورهای جستجو گوگل میشود.
تکرار یا تنوع مسئله این است!
در بک لینکها برای پستهای مهمان احتیاط کامل به خرج دهید تا پستهای مهمانتان با هم تفاوت داشته باشند و تکراری به نظر نرسند چون اگر گوگل احساس کند یک محتوا تکراری و یا کپی برداری است آن وبسایت را به سختی جریمه می کند از این رو باید به گونهای انکرتستها (انکرتکست یک متن با قابلیت کلیک است که در یک هایپر لینک مشاهده میشود) و بک لینک ها را بنویسید که گویی شما هیچ اطلاعی از زمان انتشار آن ندارید.
گروه انفورماتیک کیان تک با سابقه طراحی سایت مشهد و سئو سایت در مشهد همواره در تلاش هست که مزایای نوشتن پست مهمان را برای شما مخاطبین ارجمند به طور کامل و واضح توضیح دهد. در صورتیکه در این مورد سوالی بود پیام بفرستید تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.