فرآیند طراحی سایت چگونه است ؟ این سوالی هست که برای اکثر کاربرانی که قصد طراحی سایت رو دارند پیش میاد. امروزه هر فرد حرفه ای به دنبال داشتن یک پل و شبکه ارتباطی با مشتریان و مخاطبان خود هست، سایت یا شبکه اجتماعی که بتواند جایگزین کسب و کار سنتی شود و یا آن را توسعه بخشد. چالش ها و مسائل جدیدی که بر سر راه کسب و کارهای سنتی قرار گرفت، باعث شد مردم دنیا بیش از هر زمانی آماده استفاده از فضای کسب و کارهای آنلاین شوند و کارهایشان را از این طریق پیش ببرند.
چه زمانی باید به فکر داشتن یک سایت باشیم
- در مواقعی که امکان ارتباط حضوری وجود ندارد،
- می خواهیم افراد از اخبار ما با خبر باشند،
- می خواهیم در ذهن ها بمانیم و برندمان توسعه پیدا کند،
- کسب و کاری خانگی داریم،
- می خواهیم هزینه فضای فیزیکی را کم کنیم،
- می خواهیم به روز بمانیم و نسبت به رقبا پیشی بگیریم،
- می خواهیم خارج از محدوده جغرافیایی خودمان فروش داشته باشیم،
- مخاطب ما خارج از مرزهای کشور است،
- قرار است بازار فروش خودمان را بزرگ کنیم،
- می خواهیم پک های آموزشی، محصول و یا خدمتی را بفروشیم،
- کسب و کار ما پلتفرمی است و نقش ارتباط گیرنده را داریم،
- قرار است افراد از ما با خبر باشند و به ما سفارش کار دهند،
- قرار است افراد از بلاگ ما دیدن کنند تا بتوانیم از این طریق کسب درآمد کنیم،
- و ….
فرآیند طراحی سایت چگونه است
کار طراحی سایت به صورت فرایندی انجام می شود و شامل چند مرحله است که در اولین مرحله آن فرد باید تکلیف کسب و کار خود را مشخص کند. این صحبت بیشتر برای تازه کاران است که می خواهند ایده ی کسب و کاری خود را روی یک سایت پیاده کنند و از آن کسب درآمد کنند. بهتر است بدانید پیش از هر کاری باید درباره ی جنس مخاطب و خواسته ی او تحقیق کنید و بعد اقدام به طراحی یک سایت تمام و کمال کنید.
مثلا اگر می خواهید فروش کالای الف را امتحان کنید، قبل از اینکه محصول و سایت را تمام و کمال آماده کنید و بعد به دنبال مخاطب باشید، اول با یک شماره تلفن، کارت ویزیت یا یک گردهمایی شروع کنید و سعی کنید مخاطب خود را پیدا کنید و با او صحبت کنید تا متوجه ی خواسته ی او بشوید. یا در شبکه ی اجتماعی مانند اینستاگرام صفحه ای ایجاد کنید تا محصول خود را به نمایش بگذارید و اینگونه مخاطب خود را تخمین بزنید.
پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر این مطلب، کتاب نوپای ناب را مطالعه کنید و با مفهوم MVP (حداقل محصول پذیرفتنی) آشنا شوید.
طراحی سایت چگونه انجام می شود
همانطور که گفته شد طراحی سایت به صورت فرایند صورت می گیرد و عوامل مختلفی بر کیفیت و سرعت آن تاثیر می گذارند. برای توضیحات بیشتر در مورد این مسئله که فرآیند طراحی سایت چگونه است باید بدانیم که آگاهی کارفرا نسبت به چگونگی فرایند طراحی سایت تاثیر زیادی بر سرعت پیشروی کار دارد. گفتنی است مهارت و اعتبار شرکت طراحی سایت نیز کیفیت کار را تعیین می کند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این مراحل بپردازیم به این صورت است:
مرحله اول
در مرحله اول طراحی سایت کارفرما به دو سوال اصلی پاسخ می دهد. انتظار و هدف او از طراحی سایت چیست و می خواهد سایت چه امکاناتی داشته باشد؟
مخاطب او کیست و چه می خواهد؟
یک طراح سایت حرفه ای بر اساس پاسخ این دو سوال در می یابد چگونه استراتژی سایت را بریزد تا نیاز مخاطب را برطرف کند و کارفرما را راضی نگه دارد.
مرحله دوم
پس از اینکه مرحله قبل با موفقیت انجام شد طراح سایت برنامه ریزی محتوایی سایت را انجام می دهد و در صورت نیاز تقویم محتوایی سایت را آماده می کند.
مرحله سوم
در این مرحله نوبت خرید دامنه و هاست است. قیمت دامنه از شش هزار تومان تا دو میلیون تومان موجود است. در انتخاب دامنه باید به نوع کسب و کار و ماهیت آن توجه شود.
مرحله چهارم
در این مرحله اصطلاحا سایت را در اینترنت بالا می آوریم و همه می توانند آن را مشاهده کنند.
طراحی سایت گروه انفورماتیک کیان تک
کیان تک با یک دهه سابقه طراحی سایت در حوزه های مختلف این افتخار را دارد خدمات متنوعی به مخاطبان خود ارائه دهد. اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای و طبق سلیقه ی خودتان هستید می توانید با مجموعه کیان تک در ارتباط باشید. گروه انفورماتیک کیان تک در زمینه طراحی سایت مشهد، سئو سایت مشهد از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده و شما می توانید برای سفارش طراحی وب سایت خود و کسب مشاوره به راه های ارتباطی با گروه انفورماتیک کیان تک مراجعه نمایید.
جهت مشاوره با شماره های ذیل تماس بگیرید.
اطلاعات تماس :
۰۹۱۵۳۱۲۸۷۰۲-۰۱۹۵۰۰۸۸۷۰۲