کامنت مارکتینگ چیست ؟ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه یکی از تکنیک های قدیمی سئو به حساب می آید. با وجود اینکه در چند سال گذشته گوگل تاثیر این روش را کم کرده است، کامنت مارکتینگ همچنان دارای اهمیت است. به همین دلیل کسانی که به دنبال پیشرفت سایت خود هستند حتما در کنار تکنیک های دیگر از بازاریابی دیدگاه نیز استفاده می کنند. در ادامه ی این مطلب به ارائه ی اطلاعاتی درباره کامنت مارکتینگ و روشهای موثر آن می پردازیم.
پس از اینکه گوگل تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو را کاهش داد و سخت گیری های بیشتری نسبت به این روش صورت گرفت، افراد زیادی بیخیال این تکنیک شدند و سراغ تکنیک های دیگر مارکتینگ رفتند. اما جالب است بدانید این روش همچنان تاثیر خود را دارد و به کارگیری آن تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت دارد. البته باید توجه کرد که این روش به شیوه ای درست انجام شود.
کامنت مارکتینگ چیست؟
در بیشتر مواقع افراد توهم بازاریابی دیدگاه را دارند و تکنیک های اشتباهی را انجام می دهند. برخی فکر می کنند همین که در یک سایت نظر بگذارند و لینک سایت خود را قرار دهند توانستند بازاریابی دیدگاه انجام دهند در صورتی که این روش اشتباه است، زیرا سایت های زیادی با قرار دادن لینک در سایتشان مشکل دارند و کامنت هایی که حاوی لینک و محتوایی بی ربط باشند را حذف می کنند.
برخی دیگر فکر می کنند زمانی که یک پست جنجالی یا حاوی توهین بگذارند، می توانند تعداد دیدگاه ها را افزایش دهند و تاثیر مثبتی در سئو سایتشان داشته باشند در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است، زیرا این پیام ها حاوی نکات مثبت یا آموزنده ای نیست و گوگل توان تشخیص آن را دارد.
کامنت مارکتینگ در چه مواقعی مفید است؟
زمانی که در یک سایت کامنتی با محتوا مفید و جذاب می گذاریم این امکان را داریم که در معرض دیدگاه مخاطب قرار بگیریم و نام خودمان را در ذهن مخاطب به یادگار بگذاریم. هنگام کامنت گذاشتن بهتر است با سیاست رفتار کنیم و خودمان را جای ادمین سایت قرار دهیم که می داند عده ای فقط برای منافع خودشان در سایت های دیگر کامنت می گذارند. کامنتی که می گذاریم حتما باید محتوایی جدید، مرتبط و مفید داشته باشد تا مخاطب جذب آن شود و تمایل پیدا کند ما را دنبال کند.
با توجه به اینکه معمولا کامنت های حاوی لینک توسط ادمین سایت ها حذف می شوند باید با ترفند خاصی این پیام ها را بگذاریم، زیرا در غیر اینصورت تلاش و زمانی که صرف این کار کرده ایم، هدر می رود و کامنت ما پاک می شود. گفتنی است گوگل راه حلی برای این اتفاق در نظر گرفته است و زمانی که ما در کامنتی که می گذاریم نام برند یا آدرس سایتمان را بگذاریم تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت دارد.
داستان کامنت مارکتینگ در دیجی کالا
فروشگاه دیجی کالا اهمیت کامنت مارکتینگ در فروش محصولاتش را یافت و با استفاده از این نکته توانست مشتریان زیادی را جذب کند. از لحاظ روانشناختی افراد معمولا به سایت هایی که کاربران در آن ها نظرات زیادی گذاشتند اعتماد بیشتری دارند و احتمال خریدشان از آن ها بیشتر است.
دیجی کالا نیز این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرد و برروی دیدگاه مشتریان تمرکز کرد. این کار باعث شد دیجی کالا علاوه برافزایش فروش تاثیر مثبتی برای سئو خود کسب کند، البته دیجی کالا امروزه آنقدر سایت بزرگی هست که نیازی به کامنت مارکتینگ ندارد.
پیش از این خرید اینترنتی برای افراد کار دشواری بود و افراد با نگرانی این کار را انجام می دادند. اما از زمانی که مخاطب این امکان را پیدا کرد که نظرات کاربران دیگر را بخواند و ویژگی ها و نکات مختلفی درباره محصول یا خدمت مورد نظرش کسب کند، با اطمینان و رضایت بیشتری اقدام به خرید اینترنتی می کند و حتی در مواقعی آن را به خرید حضوری ترجیح می دهد.
گروه انفورماتیک کیان تک
گروه انفورماتیک کیان تک با سابقه طراحی سایت های صنعتی، شرکتی، فروشگاهی و ارائه خدمات سئو و پشتیبانی به مشتریان، همواره به دنبال کسب رضایت مشتریان خود است و خدمات متنوعی را به آن ها ارائه می دهد. چنانچه تمایل به طراحی سایت با ویژگی های مورد نظر خود و امکانات پشتیبانی هستید می توانید با گروه کیان تک در ارتباط باشید. طراحی سایت مشهد، سئو سایت مشهد از خدماتی هست که این مجموعه در آن فعالیت دارد. شما می توانید برای سفارش طراحی وب سایت خود و کسب مشاوره به راه های ارتباطی با گروه انفورماتیک کیان تک مراجعه نمایید.