چرا وبسایت داشته باشیم ؟ برای پاسخ دادن به این سوال که باید از معنا و مفهوم وبسایت و کارایی های آن در انواع کسب و کار ها اگاه باشیم.
چرا ساخت وبسایت برای ما لازم شده ؟
در حال حاضر که ویروس کرونا بر تمام جهان سایه گسترانیده و باعث بهم خوردن انواع کسب و کارها و به ضرر نشستن اهل بازار و کسبه شده است با داشتن یک « وبسایت » می توان از شکست و زمین خوردن کسب و کار جلوگیری کرد به طوری که محصولات را به طور آنلاین در دسترس مشتریان خود قرار داد.
خرید آنلاین و غیر حضوری نسبت به خرید حضوری و رو در رو مزایا و معایبی دارد که هر کدام جداگانه قابل بحث است اما اگر با دید منصفانه این دو را با هم مقایسه کنیم به این موضوع پی می بریم که خرید آنلاین از وبسایت ها و مراجع معتبر با توجه به صرفه جویی در زمان و کمک به محیط زیست (خرید در خانه و استفاده نکردن از وسایل نقلیه) نسبت به خرید حضوری برتری دارد و با توجه به پیشرفت بشر در علم و صنعت ما به نقطه ای خواهیم رسید که اکثر کسب و کار ها مجازی شوند پس چه بهتر است که خود را برای این کار آماده کنیم و سطح خود را در خرید غیر حضوری بالا ببریم و در موتور های جستجو گوگل اولین وبسایت باشیم که به چشم مشتری می خورد.
همچنین طراحی سایت یک روش کم هزینه و ارزان قیمت برای بازاریابی و برقراری ارتباط بی واسطه با مشتریان مورد نظر شما است البته که نسبت به نیاز و خدماتی که قصد دارید در یک وب سایت به مشتریان خود ارائه بدهید هزینه ها می تواند متفاوت باشد ولی این موضوع باعث کم رنگ شدن نقش وب سایت در بازاریابی کسب و کار شما نمی شود .
سخنی از بزرگان
در پاسخ به این سوال که چرا وبسایت داشته باشیم میتوان جمله ای از « ویلیام هنری گیتس » که اکثر ما او را به نام « بیل گیتس » می شناسیم را در نظر بگیریم، که با موضوع ما کاملا ارتباط دارد و اهمیت و نقش وبسایت را در یک کسب و کار به خوبی بیان می کند .
ویلیام هنری گیتس : « اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهد شد »
مزایای داشتن وب سایت
با شرایط فعلی که شامل آلودگی هوا، مریضی های فراوان، تنبلی در خرید، نداشتن وقت کافی برای سر زدن به فروشگاه ها، حق انتخاب بیشتر دیگر کمتر کسی به سراغ قدم زدن به خیابان ها و جست و جوی یک محصول که نمیدانیم کدام سمت از شهر است میرود.
سوال این است آیا شما می خواهید مشتری ایی که خرید خود را از اینترنت آغاز می کند را از دست بدهید؟
آیا دوست دارید با جستجو شدن نام کالا و نوع خدمات شما مشتری اول نام شما را به عنوان ارائه دهنده در صفحه نمایشگر خود ببیند؟
آیا می خواهید شما هم بخشی از این بازار و کسب و کار آینده باشید؟
مطمئنا کسی به این سوالات پاسخ نه نمی دهد. مسلما هر کسی در پی مشتری بیشتری هست.