بهتر است بدانید که بهترین آدرس برای صفحات سایت شما هم بر بهینه سازی سایت (سئو سایت) تاثیر می گذارد و هم بر روی جذب بازدیدکننده بیشتر به سایت تاثیر زیادی دارد و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.
گوگل علاقمند هست که لینک های بهینه شده ای را مشاهده کند که الگوریتم آن را قبلا اعلام کرده است و این موضوع بر روی کاربران سایت تاثیر دارد به این خاطر که یک آدرس کوتاه خیلی راحت تر به خاطر سپرده می شود و بارها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانیکه اسم سایت شما کوتاه باشد خیلی بهتر می توانید به دیگران منتقل کنید.
مواردی را که در انتخاب آدرس دهی صحیح به شما کمک میکند را به شما پیشنهاد می دهم :
مطلب خود را توصیف کنید
آدرس مشخص، آدرسی عالی است. اگر کاربری به نوار آدرس نگاه کند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقیقی در مورد محتوای صفحه بزند، نشان می دهد که شما به خوبی کار خود را در زمینه آدرس دهی انجام داده اید.
آدرس دهی کوتاه
آدرس های کوتاه تر برای copy و paste شدن و خواندن پای تلفن، نوشتن در کارت تجاری یا استفاده در دیگر جاهایی که کاربرد دارد، آسان تر هستند.
آدرس ثابت بسیار مهم است. باید بدانید که بعضی از موتورهای جستجو فقط به دنبال لینک های ثابت هستند نه لینک های متغیر. هیچ فردی آدرسی با کاراکترهای زیادی شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.
توصیفی بهتر از عددی است.
اگر به این فکر می کنید که از ۱۱۴/web223/ استفاده کنید بهتر است که از /brand/adidas/ استفاده کنید. اگر توصیف کلمه ای برای کاربر تازه کار آشنا نیست باز هم استفاده از کلمه بهتر است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد کاربرانتان از شما به دلیل آنکه راه شناسایی مشکلات توسعه را آسان کرده اید، ممنون خواهند بود.
باید بدانید که کلمات کلیدی در بهینه سازی ادرس های صفحات سایت شما آسیب نمی بینند.
اگر می دانید که کلمات کلیدی خوبی در سایت شما برای افزایش ترافیک قرار دارد، مطمئنا به دنبال نتیجه گیری خوبی هم هستید. کلمات کلیدی قطعا یکی از پارامترهای اصلی بشمار می رود بنابراین لیستی از بازار تهیه کنید و در صفحات مرتبط قرار دهید. برای صفحات تولیدی متغیر CMS، گزینه شامل کلمات کلیدی را در آدرس ایجاد کنید.
ساب دامنه ها راه حل نیستند.
اولا، هیچگاه از چندین زیر دامنه استفاده نکنید (مانند site.download.kiantechig.ir). این روش پیچیده و غیر لازم است.
دوما، فرض کنید که زیر دامنه ها پتانسیل ایفای نقش جدا از دامنه اصلی را در ارزش گذاری لینک دارند.
پوشه های کمتر
یک آدرس باید عاری از پوشه های غیر ضروری باشد (یا کلمه یا کاراکتر برای آن موضوع)
خط فاصله بهترین جداکننده
زمانی که لینکی با کلمات متعدد و در قالب یک عبارت تولید می شود، خط فاصله بهترین جدا کننده عبارات است (مانند brand/link-and-web/) که با (_)، (+) و یا هیچی دنبال می شود.
استفاده از روال مشخص
اگر سایت شما از فرمت ساده ای استفاده می کند، سعی نکنید بخشی را منحصر بفرد طراحی کنید. در ابتدای آدرس دهی راهنمای مرحله به مرحله برای آدرسهایتان قرار دهید تا کاربران درک درستی از محتوای قرار گرفته در هر پوشه و صفحه داشته باشند. این امر در مقیاس جهانی برای سایت هایی که پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراک می گذارند، بکار می رود.
حساس نباشید ولی در کار خود دقت کنید
با اینکه آدرس ها می توانند هم کاراکترهای بزرگ و هم کاراکترهای کوچک را قبول کنند اما هرگز اجازه ندهید کاراکترهای بزرگ در آدرس قرار گیرند. اگر تاکنون از آنها استفاده کرده اید، همه آنها را از طریق ۳۰۱ به حالت کاراکتر کوچکشان تغییر دهید. اگر شما انواع ترافیک ورودی را داشته باشید، ممکن است حتی قانون ۳۰۱ را درنظر بگیرید تا هر بزرگی نادرستی را تصحیح نماید.
آیا می دانید که گوگل کارکترهای بزرگ را شناسایی نمی کند و حالت کوچک همان کارکتر را ثبت می نماید!
داده های اضافی وارد نکنید
آدرس های مشابه با کاراکترهای اضافی باعث تولید محتوای یکسان می شود. لذا کاربران در سایت به این نکته توجه دارند که موتورهای جستجو و کاربران آنها گیج می شوند.