در این مقاله ۱۰ راهکار ایجاد اعتماد در کاربر را مطرح می نماییم. در قسمت اول به بررسی چهار راهکار ایجاد اعتماد در کاربر پرداختیم، در این مقاله به بررسی راهکارهایی دیگر جهت اعتماد در کاربر اشاره می کنیم :
۵ – با صدای خود در طراحی سایت صحبت کنید!
بیشتر کارفرماها به این گرایش دارند که وب سایتشان با طراحی ای شبیه طراحی وب سایت رقیبانشان باشد اما این موضوع اعتماد کاربران را از بین می برد و یک کاربر آن را تقلب می داند و این یک اشتباه است که شما بخواهید وب سایتی شبیه وب سایت رقیبان موفقتان داشته باشید و باعث عدم اعتماد کاربر می شود.این مورد یکی از ۱۰ راهکار ایجاد اعتماد در کاربر می باشد.
۶- در طراحی سایت کاربر را فدای موتور جستجو نکنید!
همانطور که می دانید سئو نقش بزرگی در طراحی سایت دارد اما این نکته را هم می دانید در هر چیزی زیاده روی کردن باعث بروز مشکل می شود، زیادی روی در سئو و نادیده گرفتن کاربر سبب ایجاد حس بی اعتمادی در کاربران می شود و از محبوبیت شما نزد کاربر می کاهد. هنگامی که شما تنها با قصد کلک زدن به موتو ر جستجو با استفاده از کلمات کلیدی بازدید کنندگان را جذب وب سایت خود می کنید و اعلام نتایج موتور جستجو را به نفع خود می کنید در صورتی که محتوای مورد نظر را به درستی ارائه نداده اید ضمن اینکه موتور جستجو در بلند مدت متوجه تقلب شما می شود و تمام آنچه بدست آورده اید را از دست می دهید ،این عامل بی اعتمادی کاربران نسبت به وب سایت شما نیز می باشد.
۷- تغییرات سایت را کم کم القاء کنید.
هنگامی که انسان با تغییرات کلی و ناگهانی مواجه می شود خواه یا ناخواه حس اعتمادش از بین خواهد رفت، یک کاربر هم هنگامی که با تغییرات ناگهانی در وب سایت شما روبه رو می شود دچار شک و تردید می شود و از حس اعتمادش نسبت به فضای وب شما کاسته می شود. پس پیشنهاد می شود تغییرات وب سایتتان را به صورت آهسته و در بازه زمانی طولانی انجام دهید.
۸ – طراحی سایت مطابق با تمایلات کاربر
با کاربران خود رو راست باشید و همیشه سعی کنید ارائتان با گفته هایتان مطابقت داشته باشد و نیاز کاربر را مد نظر داشته باشید تا مورد اعتماد باشید زیرا هیچ فردی دوست ندارد فریب بخورد و مجبور به کاری شود که به آن هیچ میلی ندارد پس سعی در این نداشته باشید خواسته خودتان را به کاربر القا کنید به طور مثال صفحات پاپ آپ تبلیغاتی که در ابتدای صفحه قرار می دهید نمونه یک تقلب در وب سایت شماست و سبب بی اعتمادی در کاربران می شود.
۹ – فرایند های سایت را ساده طراحی کنید نه ساده لوحانه!
اینکه شما مطالب را بیش ازحد مورد نیاز توضیح دهید نشانه سادگی ارائه نیست بلکه سبب می شود مخاطب خود را احمق تصور کند و این را توهین تلقی کند پس توجه داشته باشید که در مواردی که خود مخاطب توانایی درک و کشف مطلب را دارد از توضیحات اضافه حذر کنید. یکی از ۱۰ راهکار ایجاد اعتماد در کاربر این است که فرایند سایت را ساده طراحی کنید.
۱۰ – در شخصی سازی مطابق تمایلات کاربر زیاده روی نکنید!
فرایندهایی که با استفاده از آنها می توان به صورت خودکار تشخیص داد که کاربر چه می خواهد؟ این امکان را فراهم می سازد که محتوا و شکل ظاهری وب سایت مطابق با این علایق باشد اگر مایل به استفاده از این سیستم ها در طراحی سایت خود هستید به این نکته توجه کنید که اعلام شناخت کامل از کاربر ممکن است حس جاسوسی و ورود به حریم خصوصی را به کاربر دهد، پس سعی کنید محدوده ای قائل شوید که کاربر چنین حسی نداشته باشد و اعتمادش به شما را از دست ندهد.