آموزش سئو

آموزش سئو

شاید در اصطلاح بتوان گفت تمامی دعواها بر سر رنکینگ سایت ها در موتورهای جستجو می باشد. بهترین سوالی که باید از خود بکنید این است که رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو چیست؟
یا سایت شما در کدام صفحه از موتور جستجو به نمایش گذاشته می شود؟
برای رسیدن به جواب این سوالات در مرحله ی اول شناسایی عملکرد موتورهای جستجو نسبت به ذخیره سازی اطلاعات و نحوه ی رتبه بندی آنها می باشد.

img3

موتورهای جستجو از دید ما چهار بخش اصلی دارند:
۱٫ جمع آوری کننده اطلاعات (Crawler, Spider, Robot, Bot) : به صفحات مختلف سر می زند (فضولی کردن در وب) محتوای آنها را می خواند اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و در اختیار سایر بخش های موتور جستجو قرار می دهد.
۲٫ بایگانی کننده داده ها (Indexer)
۳٫ سیستم رتبه بندی (Algorithm Ranking Formula)
۴٫ تحلیلگر درخواست (Query Processor)

معروفترین موتورهای جستجو:

Google, Bing, Yahoo, Msn, Ask, Alexa, Cuil, Gigablast, Wikia

سئو ممکن است انواع مختلف جستجو، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی محلی، جستجوی ویدئو یا فیلم، جستجوی علمی، اخبار و یا صنعتی خاص را مورد هدف قرار دهد.
این یکی از روش‌های بازاریابی موتورهای جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده ی بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.
بهینه سازی وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، HTML و برنامه نویسی مربوط به هر دو آنها باشد. افزایش ارتباط خود به کلمات کلیدی مورد نظر و حذف موانع برای فعالیت های شاخص بندی یا Index در موتورهای جستجو می باشد. ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده ها، و یا لینک های ورودی به سایت مورد نظر، یکی دیگر از تاکتیک سئو SEO است.