ما به عنوان طراح سایت حرفه ای، باید میزبان خوبی برای مخاطبان و مشتریان خود باشیم و سفری برنامه ریزی شده برای آن ها طراحی کنیم. سفر مشتری یکی از مهمترین مباحث دیجیتال مارکتینگ است که کاربران سایت را به دسته های مختلف تقسیم می کند و جایگاه آن ها را در قیف فروش مشخص می کند. در پایان این سفر قرار است کاربران سایت اقدامی مانند خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، دریافت اطلاعات و …. انجام دهند. در پایان این مقاله قرار هست شما از تاثیر کال تو اکشن در سفر مشتری اطلاعات کاملی کسب کنید.
Call to action چیست؟
CTA که مخفف Call to action یا همان دکمه دعوت به اقدام، نوعی درخواست در وب سایت است که به کاربر را دعوت به انجام کاری مشخص می کند. دعوت به اقدام معمولا به صورت یک دستور یا عبارت مانند “ثبت نام” یا “اکنون بخرید” نوشته می شود، و به طور کلی به شکل دکمه، لینک و یا فرم و … است.
چرا دعوت به اقدام مهم است؟
CTA، عنصری کلیدی در یک سایت است، که به عنوان یک راهنما عمل می کند و به کاربر اجازه می دهد در مورد اقدامات بعدی خود مطلع شود. بدون CTA مشخص، کاربر نمی تواند از مراحل بعدی خرید محصول یا ثبت نام در خبرنامه مطلع شود و احتمالا بدون هیچ اقدامی سایت را ترک خواهد کرد.
به عنوان مثال، اگر خواننده ای روی مقاله بلاگ ما باشد و در انتهای پست درخواست واضحی برای اقدام وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد خواننده سایت را بدون هیچ تعاملی ترک می کند. برای پیشگیری از چنین اتفاقی باید در پایین پست CTA طراحی شود و از کاربران بخواهد مقالات بیشتری بخوانند یا برای عضویت در خبرنامه ثبت نام کنند. در این مبحث قصد داریم تا تاثیر کال تو اکشن در سفری مشتری را برای شما مطرح کنیم.
نمونه هایی از فراخوان های اقدام
فراخوان عمل می تواند به هرگونه درخواست از کاربر در سایت، اشاره داشته باشد، بنابراین CTA بسته به زمینه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. فراخوان اقدام می تواند یک بیانیه پایانی در یک پست وبلاگ، یک خط نوشته در یک ایمیل، یا یک دکمه CTA در یک وب سایت باشد.
در اینجا به برخی از نمونه های دعوت اقدام به عمل اشاره می کنیم:
- مقالات بیشتر بخوانید
- برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
- از اسپانسر ما حمایت کنید
- در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
برای یک کسب و کار B2B نیز، دکمه های تماس با عمل می توانند متن هایی از جمله:
- شروع کنید
- ثبت نام
- امتحان رایگان
- با فروش تماس بگیرید
یک فراخوان موثر برای اقدام به وضوح آنچه را که کاربر می تواند هنگام کلیک بر روی یک دکمه یا اقدام بعدی انتظار داشته باشد، بیان می کند که می تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد.
در حالی که در یک سایت تجارت الکترونیکی، CTA ممکن است بیشتر از نظر تجاری متمرکز باشد:
- افزودن به سبد خرید
- وارسی
- هم اکنون خریداری کنید
- افزودن به لیست خواسته ها
در هر حالت، CTA های موجود در صفحه به کاربر می گویند که برای ادامه تعامل با سایت و حرکت بیشتر به پایین قیف تبدیل، چه اقدامی انجام دهد.
نحوه ایجاد فراخوان های جذاب برای اقدام
بازاریابان از تعدادی استراتژی برای ایجاد CTA موثر استفاده می کنند. در زیر لیستی از موارد رایج آورده شده است:
طراحی خوب: بهترین تماس های عملیاتی نیاز به جلب توجه کاربر دارد، بنابراین رنگ دکمه روشن که با رنگ صفحه یا ایمیل در تضاد باشد، یک استراتژی موثر است.
قابلیت مشاهده: CTA باید در چشم مخاطب باشد، از آنجا که فراخوان باید مهمترین نکته در صفحه باشد ، اندازه فونت آن باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند توجه بیننده را جلب کند.
متن قابل اجرا: فراخوان برای اقدام، همانطور که از نام آن پیداست ، برای جذب کاربر به اقدام طراحی شده است، بنابراین یک CTA موثر باید از کلمات عملی مانند “کشف” ، “بیشتر بیاموز” و “اکنون بخر” استفاده کند.
کوتاه و مختصر: یک فراخوان خوب باید یک عبارت کوتاه باشد، نه یک جمله. یک CTA استاندارد بیشتر از پنج تا هفت کلمه نیست.
احساس نیاز و اضطرار: کاربران به راحتی در اینترنت حواسشان پرت می شود، بنابراین احساس فوریت شدید مانند پیشنهاد زمان محدود می تواند به کاربران کمک کند تا بلافاصله به جای تأخیر، اقدام کنند.
نحوه استفاده از تست A / B برای آزمایش CTA
هر مخاطب به نوع متفاوتی از فراخوان به عمل جذب می شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک CTA بهتر از نوع دیگری از آن عمل کند.موفقیت کلی فراخوان را می توان از طریق یک فرمول نرخ تبدیل، که در آن تعداد کلیک تقسیم بر تعداد دفعات مشاهده CTA می شود، اندازه گیری کرد.
برای آزمایش اثربخشی فراخوان های مختلف در وب سایت یا صفحه فرود خود، می توانید از یک سیستم آزمایش A / B استفاده کنید. با این کار هرگونه حدس و گمان از بین می رود و به شما اطلاعات پشتیبان داده می دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بالاترین تبدیل CTA را بهینه سازی کنید.
واقعا مهم است که بازدیدکنندگان خود را با استفاده از CTA استراتژیک در طول سفر راهنمایی کنید.
در نهایت، هدف هر کمپین بازاریابی راهنمایی مخاطبان شما در سفر مشتذب است تا در نهایت خرید کنند. با این حال، هر کمپین بازاریابی ممکن است برای مخاطبان اقدام متفاوتی داشته باشد زیرا چندین روش وجود دارد که می توانید مخاطب خود را در سفر خود راهنمایی کنید.
در زیر چند نمونه از انواع CTA که ممکن است در بازاریابی استفاده کنید آورده شده است:
ثبت نام
در این نوع CTA ، ممکن است از مخاطب برای ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان، یک دوره آنلاین، یک رویداد در آینده یا حتی یک محصول نرم افزاری دعوت شود. همه این ها به متن CTA در یک تبلیغ یا وب سایت بستگی دارد.
اشتراک در
این نوع CTA شخص را به خرید متعهد نمی کند. بلکه آنها را به دریافت به روزرسانی از شرکت دعوت می کند. CTA “اشتراک” در وبلاگ های شرکت رایج است، که کسب و کار می خواهد برای آنها یک خواننده ایجاد کند.
رایگان امتحان کنید.
امروزه تقریبا هر وب سایت شرکتی یک پیشنهاد آزمایشی رایگان دارد. هر یک از آن ها دارای این نوع CTA اند و به مردم اجازه می دهند تا قبل از تصمیم به خرید و بررسی اینکه آیا ارزش این هزینه را دارد، یک محصول را به نمایش بگذارند.
شروع کنید
این CTA می تواند رفتارهای مختلفی را برای یک شرکت به همراه داشته باشد، از یک آزمایش رایگان تا تجربه واقعیت مجازی.
بیشتر بدانید
بعضی اوقات، تنها چیزی که می خواهید این است که به مشتریان بالقوه خود کمی اطلاعات بیشتری بدهید تا آن ها آماده خرید چیزی شوند. این CTA برای همین است.
این مقاله ترجمه شده مقاله ثاثیر کال تو اکشن از وب سایت optimizely.com و مقاله ترجمه شده تاثیر کال تو اکشن از وبسایت hubspot.com می باشد.