الگوریتم هاوک گوگل
گوگل یکی دیگر از الگوریتم های خود رو در روز ۲۲ آگوست ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این الگوریتم Hawk نام داشت که در فارسی به معنای شاهین، قوش یا باز شکاری ترجمه شده.
در حال حاضر الگوریتم هاوک جدیدترین الگوریتم گوگل محسوب می شد که در این نوشته به آنالیز و بررسی آن می بپردازیم.
آنچه که درباره این بروز رسانی جدید گوگل کاملا واضح است این است که بروز رسانی جدید گوگل تنها نتایج جستجوهای محلی را تحت تاثیر قرار می دهد. در ۲۲ ماه آگوست سال ۲۰۱۷ گوگل تصمیم گرفت تا تغییری در الگوریتم های رتبه بندی نتایج جستجوهای محلی ایجاد نماید تا مشکل موقعیت جغرافیایی در listing ها حل شود.
این تغییر جدید توانست مشکل کسانی که با رقبای تجاری خود در یک خیابان و یا یک کوچه قرار داشتند را حل کند اما همچنان مشکل موجود برای رقابایی که در یک ساختمان تجاری مشغول به فعالیت بودند و آدرس و شماره پلاک مشترکی داشتند به قوت خود باقی می باشد.
این الگوریتم تاثیری بر روی نتایج جستجوهای غیر محلی ندارد. الگوریتم هاوک تغییرات را روی سئو محلی (لوکال سئو) اعمال خواهد کرد . مدتی است گوگل روی سئوی محلی حساس شده است و در حال پیاده سازی انواع تغییرات به ساختار قبلی این بخش از نتایج جست و جوی خود است.
اما لازم است برای درک بهتر این الگوریتم Google، شما با الگوریتم قدیمی تر در بخش لوکال سئو به نام الگوریتم Possum گوگل آشنا شوید. الگوریتم پوسوم نوعی از حیوانات بومی استرالیایی است.
الگوریتم پوسوم گوگل موجب نمایش یک سایت به همراه ادرس ، شماره تماس و ایمیل منتشر کننده در نتایج جست و جو بود که در نوع خود تحولی بزرگ محسوب می شد و به کسب و کار های محلی کمک زیادی می کرد.
چرا نام این بروز رسانی هاوک گذاشته شده است؟
جامعه محققان موتورهای جستجوگر بدین دلیل نام بروز رسانی جدید گوگل را هاوک (شاهین یا باز شکاری) گذاشتند که این حیوان پوسوم ها (نوعی حیوان بومی استرالیا) را می خورد و الگوریتم هاوک نیز توانسته بود با نتایج مخرب الگوریتم پوسوم مقابله کند، از این رو نام هاک بر روی آن گذاشته شد.
مبنا و هدف روش فیلتر گذاری بر روی لیستینگ ها که در الگوریتم موسوم به پوسوم اجرا گردید. این بود که از نمایش بیش از یک لیستینگ برای یک کمپانی جلوگیری شود و یک کمپانی نتواند در جستجوهای محلی بخشی را منحصرا به خود اختصاص دهد تا کمپانی های دیگر نیز شانس نمایش داده شدن داشته باشند.