۱۰ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام شود چیست ؟ در این مطلب قصد داریم ده نکته که باید قبل از طراحی سایت رعایت کنید را به شما آموزش دهیم لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
۱۰ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام شود چیست ؟
شناسایی کاربران اصلی شما
شما برای ایجاد وب سایتی که مهمترین نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند، ابتدا باید تحقیق و بررسی کنید که این افراد (مخاطبان) چه کسانی هستند و دلیل ورود آنها به سایت شما چیست؟
البته این امر که یک کسب و کار چندین گروه مخاطب اصلی داشته باشد غیر عادی نیست چرا که بسیاری از کسب و کار ها در نوع خدمات رسانی و محصولات خود محدودیت سنی ندارند.
در پایان این قسمت توصیه می شود که حتما قبل از تماس با شرکت توسعه وب سایت مخاطبان و کاربران سایت خود را محدود کنید و دلیل وارد شدن آنان به وب سایت را تعیین کنید و نحوه تغییر سایت را برای برآورده کردن بهتر نیاز های آنان بررسی و چک نمایید.
بهبود نام تجاری بصری شما
برند تجاری شما باید از نظر بصری بی عیب و نقص باشد تا مخاطبان را به وب سایت جذب کند، در واقع برند تجاری شما باید شفاف سازگار و معاصر باشد در اینصورت وب سایت شما از نظر بصری برای مخاطب جذاب تر خواهد بود.
البته این موضوع را به خاطر بسپارید که تیم توسعه وب سایتی که استخدام می کنید هیچ مسئولیتی در قبال هویت برند سایت شما نخواهد داشت. در نتیجه، این وظیفه شم است که با در دست داشتن دستور العمل های تجاری پشت میز بنشینید.
چنانچه برای شروع کارتان در سند رهنمودهای تجاری خود مشکلی دارید، به شما توصیه می شود نمونه برندهای تجاری معتبر و الهام بخش از شرکت های برجسته جهان را مشاهده کنید و سعی کنید الهام بگیرید و در نهایت با ایده و خلاقیت خودتان برندتان را طراحی کنید.
اولویت اول نمایش در حالت موبایل
یک فرد صاحب کسب و کار به هیچ وجه نباید در وب سایتی سرمایه گذاری کند که قابلیت نمایش صحیح در تلفن همراه را ندارد. چرا که بیش از نیمی (%۵۱) از ترافیک وب جهانی مربوط به دستگاه های تلفن همراه است.
طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی وب سایت ریسپانسیو یک فرآیند طراحی سایت است که باعث می شود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه ها و صفحات نمایشی به خوبی مشاهده شود یا به عبارتی محتوا، طراحی وعملکرد درتمام دستگاه ها مطابق با همان دستگاه می باشد) مطمئن ترین راه برای موفقیت شما در این زمینه می باشد.
شما باید مطمئن شوید که طراحی شما برای به نمایش درآوردن تصویر، متن و سایر عناصر در صفحه های کوچکتر بهینه سازی شده است چرا که بسیاری از بازدید کنندگان وب سایت شما از تبلت یا تلفن همراه به عنوان دستگاه ورودی استفاده می کنند.
(CTA) یا اقدام به عمل توسط کاربر
فراموش کردن بخش اقدام به عمل توسط کاربر در یک وب سایت تا حد زیادی می تواند به شما آسیب برساند حال شاید در ذهن شما این سوال بوجود بیاید که اقدام به عمل چیست؟
ایجاد بخشی در سایت مانند فرم، سوال، نظرسنجی و … که کاربران سایت شما را ترغیب به فعالیت می نماید.
البته برای انجام این کار نباید از یک نکته بسیار مهم غافل شد و آن نکته این است که بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت شما به راحتی به این بخش دسترسی داشته باشند چرا که لینک های پیچیده و خراب باعث نا امیدی کاربران نسبت به سایت شما خواهد شد.
ساختار سایت خود را مقیاس پذیر کنید
هرگز به ساخت وب سایتی که فقط نیازهای فعلی شما را برآورده می کند کفایت نکنید. ممکن است موقعیتی پیش بیاید که شما نیاز به طراحی مجدد وب سایت خود داشته باشید، در اکثر مواقع صاحبان مشاغل مبلغ زیادی را برای ساخت یک وب سایت خرج می کنند، اما با گذشت چند ماه متوجه این موضوع می شوند که در حال حاضر به عملکردهای جدیدی نیازمند هستند که وب سایت طراحی شده قابلیت و امکان استفاده از آپشن های مورد نظرشان را ندارد. از این رو، نگه داشتن مقیاس پذیری در بالای لیست اولویت های خود همیشه یکی از نکات پیشنهادی برای طراحی یک وب سایت نمونه است.
ارتباط داشتن با مشتریان خود
توانایی ارتباط برقرار کردن با مخاطب مورد نظر صاحبان کسب و کار در هنگام توسعه وب سایتشان یکی از نگرانی های اساسی آنها است. به هر حال، بازدید کنندگان یک وب سایت کسانی هستند که صاحبان مشاغل برای رفع نیاز آنها وب سایت را ایجاد می کنند. بنابراین ، اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید و نگران نوع برقراری ارتباط تان با مشتریان هستید حتما سوالات زیر را از خود بپرسید:
نحوه دسترسی کاربران با من از چه طریقی باشد ؟
محدوده زمانی مشخص برای ارتباط مشتریان با من از چه ساعاتی است ؟
در مجموعه کاری من چه کسی مسئول پاسخگویی به مخاطبان است ؟
چه اقدامات امنیتی برای برقراری ارتباط باید انجام بدهم ؟
در نهایت آیا مشتریان از روند کار با ما راضی هستند ؟
قبل از ساخت یک وب سایت، نیازهای ارتباطی کسب و کار خود را در نظر داشته باشید و با شرکت توسعه دهنده وب سایت خود هم فکری کنید و از آنها مشاوره بگیرید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام گزینه برای شما مناسب است.
انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب
اگر شما هم از آن دسته صاحبان کسب و کاری هستید که دارای وب سایت هستید ممکن است از سیستم مدیریت محتوایی که استفاده کردید راضی باشید و یا به دلیل بر آورده نشدن نیازهایتان از آن ناامید شده باشید.
بنابراین آماده امتحان یک سیستم مدیریت محتوای مناسب و جدید هستید. البته هر کسب و کاری مشکلات خاص خودش را دارد که با تدبیر قابل حل است و به همین دلیل بهترین انتخاب برای سیستم مدیریت محتوا برای شما شاید برای کسب و کاری دیگر اصلا مناسب نباشد.
در پایان این بخش به شما توصیه می شود بین برترین سیستم مدیریت محتوا به صورت کامل تحقیق کنید و با تیم طراحی خودتان مشورت کنید تا با توجه به نیازتان بهترین مورد را به شما پیشنهاد دهند.
پی نوشت : اگر بخواهیم ساده صحبت کنیم می توانیم بگوییم که یک سامانه مدیریت محتوا، سامانه ای است که محتویات سایت را مدیریت می کند. این سیستم که در وب به نام cms شناخته می شود مخفف content management system است که یک نرم افزار تحت سرور است و به مدیر سایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی مجدد سایت تغییر دهد.
بودجه متعادل شما
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اگر قصد ایجاد تغییر و تعمیر سایت خود را دارید باید میزان بودجه خودتان را مشخص کنید در واقع این کار به شما در برنامه ریزی و بودجه بندی کمک می کند.
شما باید هدف و خواسته خود را از سایت تان برای یک پروژه وب سایت مشخص کنید برای مثال شما یک وب سایت با چیدمان کاملاً سفارشی می خواهید یا وب سایت که از یک الگو طراحی پیروی کند و یا وب سایتی که تعداد صفحات زیادی را شامل شود، بسته به هر کدام میزان هزینه مورد نظر افزایش می یابد.
تعین نقش کاربران مختلف در سایت
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اگر تمام موارد نامبرده در این این مطلب را رعایت کنید اما اعضای کسب و کارتان را که قرار است در وب سایت شما نقش داشته باشند آماده نکنید و از قبل نقش و فعالیتشان را مشخص نکنید پروژه کاری شما دچار بی نظمی و آشفتگی خواهد شد.
وظایفی که باید پیش از طراحی سایت به آنها بپردازید عبارتند از :
*گردآوری اطلاعات برای محتوای وبسایت
* تدوین آثارهنری، لوگوها، تصاویر برای استفاده در وبسایت
*تکامل بخشیدن به دستورالعملهای برند تجاری
*نوشتن محتوای وبسایت
*چک و بررسی و تأیید طرحهای ثابت
* محتوای وبسایت را با موارد مختلف محتوایی پر کنید
هر میزان که تیم شما زمان بیشتری برای طراح و تولید محتوا داشته باشد محتوا سایت شما جذاب تر و دلنشین تر خواهد شد.
حضور در شبکه های اجتماعی
رسانه ها و شبکه های اجتماعی جنبه اصلی بازاریابی آنلاین هستند. با انجام کارهای گفته شده شما می توانید مشتریان و کاربران خود را افزایش دهید. نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنید با این کار اعتماد مشتریان خود را بیشتر خواهید کرد.
لینک شبکه های اجتماعی را در سایت خود قرار دهید. تصاویر اشخاص و شرکت های معروفی که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند و یا همچنان استفاده می کنند را در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران متوجه تجربه شما در همکاری با افراد و ارگان های موفق شوند. در وبلاگ خود امکان اشتراک گذاری مطالب درشبکه های اجتماعی را فعال کنید.
با رعایت کردن این ده مورد، صاحبان مشاغل در همه صنایع شغلی می توانند شانس خود را برای موفقیت در یک پروژه وب سایت افزایش دهند و اطمینان داشته باشند که نیازهای آنها برآورده می شود و اهداف آنها پشتیبانی می شود.
گروه انفورماتیک کیان تک با سابقه طراحی سایت مشهد و سئو سایت مشهد قصد داشت که برای شما ۱۰ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام شود را برای شما بصورت کامل مطرح نماید.