همه ی ما به خوبی می دانیم چگونه از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد فعالیت های سئو خود بهره بگیریم. گوگل پلاس + google نیز فرق چندانی با سایر سایت ها ندارد. ولی بهتر است مطمئن شویم به اندازه کافی از خدمات سئو ان بهره بردیم. با تغییر نرم افزارها به طور مداوم عوامل موثر در سئو نیز تغییر می کند, اما با در نظر گرفتن موارد اساسی می توان بیشترین بهره را از گوگل پلاس برد.
در درجه اول, سایت های معتبری مانند searchmetric , moz دریافتند که رابطه و وابستگی بسیار نزدیکی بین +۱ و رتبه ی سایت در گوگل وجود دارد.در حالی که مت کاتس یکی از عوامل اصلی گوگل این مسئله را انکار کرد.
در هر ۲۰۰ سیگنالی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها دریافت می کند سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی به صورت مخلوطی از همه ی انها دریافت می شود. به نظر می رسد رابطه ی گوگل پلاس و نتیجه ی موتور جستجو پیچیده تر از ارتباطی است که سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و تویتر دارند. از یک سو هر دو رسانه به یک اندازه به گوگل دسترسی دارند و از طرف دیگر گوگل پلاس شبکه ای است که از سوی خود گوگل تاسیس شده تا با سایر شبکه های اجتماعی رقابت کند.طبیعتا زمانی که شما می توانید به محصول خود نسبت به سایرین برتری دهید بسیار غیر منطقی است که از این کار سر باز زنید.