نکات کلیدی در طراحی سایت های فروشگاهی
در این مقاله قصد داریم به نکات کلیدی در طراحی سایت های فروشگاهی بپردازیم.
خب همانطور که خودتان می دانید در فضای اینترنت فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارد و شما برای اینکه بتوانید کاربران را جهت خرید به وب سایت خود هدایت کنید مستلزم یک سری از نکات هستید.
۱- توضیحات را به صورت کامل بنویسید : شما با درج توضیحات کامل و همچنین منبع خاص در صورت وجود ضمن اینکه در پاسخ دهی به سوالات ممکن کاربران موفق بوده اید، در بهبود رنک سایت خود گام گذاشتید و این کار تاثیر مثبتی بر سئو سایت دارد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعاتی که شما در مورد محصول در وب سایت خود قرار می دهید با اطلاعاتی که در وب سایت های دیگر است یکسان نباشد زیرا در چندین مقاله به این موضوع که تولید محتوا بسیار مهم می باشد. اشاره کردیم.
۲- کادر جستجو را در دید کاربر قرار دهید:
بهتراست برای راحتی کاربران وب سایت خود باکس جستجو را در معرض دید کاربران قرار دهید تا در هنگامی که کاربر احساس نیاز به جستجو داشت این کار را انجام دهد. در طراحی سایت قرار دادن باکس جستجو بسیار کاربردی می باشد.
۳- آدرس صفحات را یادآور باشید.
شما می بایست برای جلوگیری از سردرگمی کاربران و اینکه کاربر متوجه باشد در کدام بخش از سایت قرار گرفته ، در هر یک از صفحات داخلی سایت آدرس آن صفحه را ذکر فرمایید. خوب است بدانید این کار شما، بر روی سئو سایت تاثیری مثبت دارد.
۴- از یک محصول تصاویر متفاوتی ارائه دهید.
شما برای اینکه محصول خود را بهتر به کاربران ارائه داده باشید لازم است تصاویر متعددی را از محصول ارائه دهید ، مثلا تصویرهایی که از زوایای متفاوت و با رنگ بندی های مختلف می باشد را داشته باشید تا بتوانید جنبه های مختلف محصول را به کاربر معرفی کنید.
۵- نمایش محصولات مرتبط
بهتراست محصولات مرتبط در همان صفحه محصولات مرتبط برای کاربر قابل رویت باشد .همچنین باید به یک نکته حائز اهمیت توجه داشت و آن ارتباط میان محصولی است که به کاربر نمایش داده شده و محصول مورد نظراست. مثلا اگر شما در مورد جارو برقی مطلبی رو قرار دادید باید جارو برقی های متفاوت، با رنگ ها و اشکال متفاوت رو در این صفحه قرار دهید تا کاربر براحتی بتواند تمامی محصولات مرتبط با این محصول را بررسی نماید. نمایش محصولات مرتبط یکی از نکات کلیدی در طراحی سایت های فروشگاهی می باشد که از دید کاربران مخفی نیست.
۶- عملیات خرید را تا حد ممکن آسان طراحی کنید.
در نظر داشته باشید که عملیات خرید بایستی کاربرپسند طراحی شود. برای کسب اعتماد کاربر لازم است به گونه طوری مراحل خرید را طراحی کنید که کاربر متوجه باشد در کدام یک از مراحل خرید قرار گرفته است. بهتر است در ابتدا فرم عضویت و یا ورود سایت را به کاربر نمایش دهید و سپس کاربر را به صفحه پرداخت هدایت کنید. اینکار باعث اعتماد کاربران می شود. آسان کردن عملیات خرید اینترنتی یکی از نکات کلیدی در سایت های فروشگاهی می باشد.
۷- نگهداری سبد خرید
بهتر است فروشگاه طوری طراحی شود که کاربران توانایی انتخاب محصولات مختلف را داشته باشند و محصولات انتخاب شده توسط کاربر در محلی موسوم به سبدخرید، قرار گیرند. همچنین کاربر قبل از پرداخت این امکان را داشته باشد که در صورت دلخواه ویرایشی در سبد خرید خود انجام دهید و پس از تایید پرداخت کند.
۸- پشتیبانی آنلاین مشتریان
شما برای اینکه به کاربران هنگامی که به مشکل برخوردند و نیاز به پشتیبانی داشتند کمک کنید بهتر است در سایت خود بخشی را به عنوان پشتیبان قرار دهید تا کاربران به صورت آنلاین پشتیبانی شوند. شما ضمن اینکه باید پشتیبانی به صورت تلفنی را حتما داشته باشید، به چت آنلاین مشتریان که برای کاربران کار را تا حدود زیادی آسان می کند و سرعت عمل بالایی نیز دارد توجه داشته باشید. پشتیبانی آنلاین از مشتریان یکی از نکات کلیدی در سایت های فروشگاهی می باشد و حائز اهمیت است.
۹- قراد دادن بخش توضیحات در ثبت سفارش
پیشنهاد می شود برای اینکه به موارد درخواستی کاربران پی ببرید در زمان ثبت سفارش بخشی را برای شنیدن توضیحات مشتریان قرار دهید. این باکس برای سوالات و مواردی است که هنگام خرید برای مشتریان پیش می آید.
۱۰ – تمامی خصوصیات مربوط به محصول را نمایش دهید.
برای اینکه کاربر بتواند محصولی با خصوصیت مورد نظر خود انتخاب نماید شما باید تمامی خصوصیات محصول اعم از تنوع رنگی و کیفیت و هر چه که سبب تمایز محصولات می شود را برای کاربر توضیح دهید و همچنین اگر این خصوصیات که سبب تمایز محصول می شود، در قیمت محصول هم تفاوت ایجاد می کند شما باید بسرعت این تفاوت قیمت را به کاربر یادآور باشید.
۱۱- جستجوی پیشرفته برای وب سایت
برای اینکه کاربر به سرعت به محصول مورد نظرش هدایت شود لازم است در هر دسته بندی بخشی را برای جستجوی پیشرفته در آن دسته بندی قرار داد.