آموزش سئو
شاید در اصطلاح بتوان گفت تمامی دعواها بر سر رنکینگ سایت ها در موتورهای جستجو می باشد. بهترین سوالی که باید از خود بکنید این است که رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو چیست؟
یا سایت شما در کدام صفحه از موتور جستجو به نمایش گذاشته می شود؟
برای رسیدن به جواب این سوالات در مرحله ی اول شناسایی عملکرد موتورهای جستجو نسبت به ذخیره سازی اطلاعات و نحوه ی رتبه بندی آنها می باشد.
موتورهای جستجو از دید ما چهار بخش اصلی دارند:
۱٫ جمع آوری کننده اطلاعات (Crawler, Spider, Robot, Bot) : به صفحات مختلف سر می زند (فضولی کردن در وب) محتوای آنها را می خواند اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و در اختیار سایر بخش های موتور جستجو قرار می دهد.
۲٫ بایگانی کننده داده ها (Indexer)
۳٫ سیستم رتبه بندی (Algorithm Ranking Formula)
۴٫ تحلیلگر درخواست (Query Processor)
معروفترین موتورهای جستجو:
Google, Bing, Yahoo, Msn, Ask, Alexa, Cuil, Gigablast, Wikia
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی محلی، جستجوی ویدئو یا فیلم، جستجوی علمی، اخبار و یا صنعتی خاص را مورد هدف قرار دهد.
این یکی از روشهای بازاریابی موتورهای جستجو است. به صورت کلی وبگاههایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده ی بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.
بهینه سازی وب سایت ممکن است شامل ویرایش محتوای آن، HTML و برنامه نویسی مربوط به هر دو آنها باشد. افزایش ارتباط خود به کلمات کلیدی مورد نظر و حذف موانع برای فعالیت های شاخص بندی یا Index در موتورهای جستجو می باشد. ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده ها، و یا لینک های ورودی به سایت مورد نظر، یکی دیگر از تاکتیک سئو SEO است.