ایمیل مارکتینگ چیست

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که از بالاترین نرخ بازگشت سرمایه برخوردار است. برخی ایمیل مارکتینگ را با تبلیغات ایمیلی اشتباه می گیرند و تصور ساده ای از آن دارند، درصورتی که اینگونه نیست. در ادامه ی این مطلب قرار است به ارائه ی اطلاعات کاملی درباره ایمیل مارکتینگ و نکاتی که باید در آن توجه کرد، بپردازیم. مدت زیادی بود که در سایت مقاله ای رو ارائه نکرده بودیم، قصد داریم از این پس هفته ای دو پست برای شما مخاطبین گرامی ارائه دهیم.

با وجود گستره ابزارهای بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از روش های موثر در بازاریابی به حساب می آید. در این روش که نیازمند تفکر درست و برنامه ریزی منسجمی است ما با دو گروه مخاطب سر و کار داریم. اول مشتریان سابق ما هستند که با استفاده از ایمیل ماکتینگ قرار است آن ها را به محصول خود وفادار کنیم و دوم گروهی از مخاطبین هستند که مشتریان بالقوه ما هستند و می خواهیم با استفاده از این روش، آن ها را به مشتری بالفعل محصول خود تبدیل کنیم.

ایمیل مارکتینگ چیستبا ایمیل مارکتینگ در ذهن ها ماندگار بمانیم

همانطور که گفته شد ایمیل مارکتینگ باعث می شود برند و محصول ما در ذهن مخاطب ماندگار بماند و این قدم بزرگ و ارزشمندی در بازاریابی به حساب می آید. گفتنی است که ارزشمندی این فرایند باعث ایجاد حساسیت بیشتر آن می شود، به طوری که اگر به صورت ضعیف عمل کند، نتیجه ای برعکس حاصل می شود و ذهنیت مخاطب نسبت به برند ما خدشه دار خواهد شد.

تفاوت ایمیل مارکتینگ با توهم ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ را نباید با خرید بانک ایمیل و ارسال انبوه ایمیل های اسپم اشتباه گرفت. این کار توهمی بیشتر نیست که ما مطلبی یکسان را به کل لیست ایمیل هایی که خریده ایم ارسال کنیم و بعد بگوییم بازاریابی با ایمیل انجام داده ایم. این کار نه تنها ایمیل مارکتینگ نیست و سودی برای برند ما ندارد بلکه می توان از آن به عنوان خودکشی تدریجی یاد کرد. زیرا ایمیل های ارسال شده ما مستقیم به پوشه ی هرزنامه می روند و در اکثر موارد هرگز خوانده نمی شوند و انرژی و زمانی که صرف آن کرده ایم به باد می رود.

بانک ایمیل اختصاصی

بهتر است کمی واقع بین باشیم و قبول کنیم پیدا کردن آدرس ایمیل مخاطبنمان هرگز کار ساده و آسانی نیست. برای اینکه بتوانیم از ایمیل مارکتینگ سربلند بیرون بیاییم باید بانک اختصاصی از ایمیل مشتریان خود بسازیم و به هیچ وجه سراغ بانک ایمیل های آماده که در سایت های مختلف فروخته می شود، نرویم. بانک ایمیل اختصاصی را می توان از روش های مختلفی مثل عضویت در سایت و با رضایت مشتریان به دست آورد.

چه ایمیلی بفرستیم؟

ایمیل ها انواع مختلفی دارند و حتی شامل ایمیل رسید خرید، فاکتور و فراموشی رمز نیز می شوند. اما آمار نشان می دهد که برخی از ایمیل ها تاثیر چشمگیری در جذب مشتری جدید و بازگشت مشتریان قدیم دارد. ایمیل های تبریک و یادآوری مناسبت های خاص، ایمیل های خبرنامه ماهانه یا هفتگی و ایمیل تخفیف و فروش ویژه از این دسته ایمیل ها هستند. در این بین نیز ایمیل ها خبرنامه به عنوان بهترین روش ایمیل مارکتینگ یاد می شوند.

محتوا را جدی بگیریم

ایمیل مارکتینگ روشی است که در آن می توانیم با کمترین هزینه مخاطب را به صورت مستقیم هدف بگیریم و محصولمان را به فروش برسانیم. خوشبختانه در ایمیل تنوع محتوایی وجود دارد و ما می توانیم به صورت متنی، تصویری و ویدیویی با مخاطب ارتباط بگیریم. محتوا راه موفقیت ماست که باید آن را جدی بگیریم و طبق استراتژی و برنامه محتوایی، آن را تنظیم کنیم و برای مخاطب ارسال کنیم.

چگونه همزمان ایمیل بفرستیم؟

درحال حاضر چندین پلتفرم ارسال ایمیل انبوه وجود دارد که با یک سرچ ساده می توان آن ها را یافت و با توجه به قیمت و ویژگی هایی که دارند، یک مورد مناسب را انتخاب کرد.

طراحی سایت کیان تک

گروه انفورماتیک کیان تک در زمینه طراحی سایت در مشهد، سئو سایت در مشهد فعالیت دارد. در صورتیکه قصد مشاوره در این زمینه رو داشتید مجموعه کیان تک در خدمت شما عزیزان است. جهت مشاوره با شماره های ذیل تماس بگیرید.

اطلاعات تماس :

۰۹۱۵۳۱۲۸۷۰۲-۰۱۹۵۰۰۸۸۷۰۲