چند گام مهم برای افزایش کلیک های ورودی

linkbuilding

همانطور که می دانید کاربران از طریق لینک است که به وب سایت شما راه پیدا میکنند پس مسلما لینک وب سایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان را  جذب خود کند و آنها با کلیک کردن روی لینک یا گرافیکی که وجود دارد به سمت وب سایت شما هدایت شوند. در این مقاله سعی داریم چند گام مهم برای افزایش کلیک های ورودی را مطرح نماییم. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

•  رنگ ها

رنگ ها ابزاری می باشند که مشوقی مناسب برای لینک های وب سایتتان می باشند. در مقاله های قبلی ارتباط کلیک روی لینک ها و سئو را بررسی کردیم و به شما توصیه می کنیم لینک ها را در برابر یک پس زمینه ی الگو قرار ندهید چون در اینصورت شما خواندن لینک ها را برای بسیاری از کاربران خود دشوار کرده اید. .همچنین می توانید برای لینک های خود از رنگ های متضاد مانند قرمز و آبی/ سیاه و سفید و … استفاده کنید.

•    خصوصیات لینک

همانطور که میدانید استفاده از آندرلاین برای لینک، به بازدیدکنندگان پیام واضحی در مورد اینکه کدام متن در صفحه‌ی وب فقط متن بوده و کدام یک هایپرلینک می‌باشند، اطلاع می‌دهد. در متونی که از آندرلاین استفاده می‌نمایید، دقت کنید برای مطالبی که لینک نیستند آندرلاین استفاده نکرده و از سردرگمی افراد جلوگیری نمایید. به گونه ای که کاربران به راحتی از روی این نشانه متوجه نوع لینک می شوند.

•    در دسترس بودن لینک ها

از برنامه نویسی برای نمایش لینک ها استفاده نکنید، به این دلیل که مروگرهایی که script می باشند قابلیت نمایش آن را ندارند همچنین توصیه می کنیم از مخفی کردن لینک ها به هرصورتی در وب سایتتان خودداری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما هرگز نمیتوانید گوگل را فریب دهید!

•    لینک های متنی

باید توجه داشته باشید که شما زمانی می توانید کاربران را متقاعد به خرید کنید که توضیحات را تا حد ممکن برای آن ها روشن کنید و در دسترس قرار دهید پس مطمئنا استقبال آنها از لینک های متنی که دارای توضیحات محصول شما می باشد بیشتر است. و تجربه ثابت کرده که استقبال از لینک های متنی از لینک های تصویری بیشتر می باشد.

 لینک های پایدار

همانطور که باید از تغییر محتوای صفحات بپرهیزید بایستی از جابه جا کردن لینک ها در صفحه وب نیز اجتناب کنید. در غیراینصورت بدانید شما پیدا کردن لینک را برای کاربران سخت و حوصله بر کرده اید. بهتر است بدانید لینک های پایدار در وب سایت یکی از چند گام مهم برای افزایش کلیک های ورودی می باشد.

•    موقعیت لینک

اگر صفحه وب را به دو قسمت حدودا مساوی در بالا و پایین صفحه به طور ذهنی تقسیم کنید بهتر است لینک ها در نیمه بالای صفحه وب سایتتان جای بگیرد. قرارگیری لینک ها در قسمت بالای وب سایت بهتر است.

•    انتخاب فونت و سایز آن

خوب است پیش از کاربران خودتان فونت های به کار رفته و سایز آن ها را بررسی کنید و در صورتی که از خوانا بودن آن مطمئن شدید برای کاربران به نمایش بگذارید. انتخاب فونت و سایز آن یکی از چند گام مهم برای افزایش کلیک های ورودی در وب سایت شما محسوب می گردد.

•    لینک های گرافیکی

همانطور که قبل از این در مورد لینک های وب سایت توضیح دادیم به این مطلب اشاره شد که لینک ها باید توضیح کافی داشته باشند، پس بهتر است در لینک های گرافیکی نیز از متن های مناسب استفاده کنید. همچنین برای جذاب بودن ظاهر لینک های گرافیکی می توانید از رنگ های روشن و متضاد استفاده کنید و سعی کنید این لینک ها از دیگر مطالب وب سایت برجسته تر باشند.

•    ایده های تازه

برای اینکه از ایده های دیگران نیز در وب سایت خود استفاده کنید می توانید از نزدیکان خود در این زمینه کمک بگیرید و بخواهید که از وب سایت شما بازدید کنند و نظرشان را درباره وب سایتتان بگویند.