رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید

رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید

هر یک از موتور های جستجوگر (مانند گوگل و یاهو) به صفحات سایت بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد، در هنگام نمایش نتایج جستجو، در خط بالاتری قرار می گیرد. و این به معنای ورود بیننده بیشتر از سایت های جستجوگر است. اما چگونه می توان از رتبه سایت خود در وب سایت آگاه شد؟

اولین چیزی که این روزها به عنوان رتبه سایت مطرح است پیچ رنک گوگل است. گوگل امتیازی را بین ۰ تا ۱۰ به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشانه مهم تر بودن سایت است.البته پیچ رنک در گذشته توسط گوگل اهمیت زیادی داشت اما امروزه به دلیل اینکه بسیاری از افراد از طریق دروغین به خود پیچ رنک میدهند گوگل این قابلیت را از ۲۰۰ فاکتور خود حذف نمود.
این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل باز بینی شده و تغییر می کند. برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید می توانید تولبار گوگل را روی اینترنت اکسپلورر خود نصب کنید ( این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است نشان می دهد) و یا به آدرس www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را به شما اعلام نمایید.

سایت الکسا (http://www.alexa.com) نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف می کند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم درباره سایت ها ارائه می دهد. به این سایت بروید و در بخش Traffic Ranking آدرس سایت خود را وارد کنید. همانطور که می بینید امتیاز و ترافیک شما را با جزئیات کاملی ارائه می دهد. همچنین این سایت امکان مقایسه نموداری ترافیک ۲ سایت را با هم فراهم نموده است.

لینک های دیگران به سایت شما : برای اینکه ببینید چند سایت به شما لینک داده اند می توانید به سایت گوگل بروید و در بخش جستجو، آدرس سایت را با افزودن عبارت :link در ابتدای آن بنویسید. مثلا : link : www.kiantechig.ir

سایت leapMarket نیز امکان مقایسه سایت شما را با سایت های رقبا در چند موتور جستجوگر بصورت یکجا فراهم می کند. شما میتوانید آدرس سایت خود را در مقایسه با ۳ سایت رقیبتان در این سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعات خود را از موتورهای جستجوگر یاهو و گوگل و msn و Hotbot دریافت میکند و با ساخت نمودارهای مقایسه ای شما را در فهم این اطلاعات یاری میکند.
برای اینکه رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید به روشهای مطرح شده می توان رتبه خود را یافت. گروه انفورماتیک علاوه بر طراحی سایت شما در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شما نیز فعالیت دارد. لازم به ذکر است که طراحی سایت فقط بخشی از مطرح شدن در فضای مجازی اینترنت می باشد اما اگر شما نتوانید در گوگل مطرح باشید در واقع شما در فضای مجازی مطرح نشدید. پس علاوه بر طراحی سایت خود تلاش در نفر اول بودن در صفحه اول گوگل داشته باشید.