بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو

بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو

بدیهی است که اگر شما بهترین طراحی سایت را از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی داشته باشید. ولی اگر سایت شما بیننده ای نداشته باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. امروزه در حدود ۹۰ درصد استفاده کنندگان اینترنت از طریق موتورهای جستجوگر به اطلاعات مورد نیاز خود در اینترنت دسترسی پیدا می کنند. به نظر میرسد با پیشرفت روز افزون در زمینه تکنولوژی روزی خواهد رسید که مردم ایران تمامی نیازهای روزمره خود را از طریق این فضای مجازی (اینترنت) فراهم کنند.

seo_2

شما می توانید برای تبلیغ در موتورهای جستجو از دو روش استفاده کنید:
روش اول این است که با پرداخت مبلغی به موتور جستجوی مورد نظر (به عنوان مثال گوگل) لینک سایت خود را به ازای جستجوی کلمات خاص در آن قرار دهید. در این روش شما باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کنید به این ترتیب که به ازا هر کلیک که از طرف کاربران انجام می شود از حساب شما مبلغی کسر می شود. در واقع شما در گوگل ادورد ثبت نام می کنید و به ازای هر بازدیدی که از سایت شما انجام می شود هزینه ای از حساب شما کسر می شود. البته این روش رو به شما پیشنهاد نمی کنم به این دلیل که گوگل به حضور شما در صفحه اول عادت می کند و بعد از اینکه شما در این صفحه نباشید متوجه این موضوع می شود که شما به ازای هزینه در صفحه اول قرار گرفته اید پس بنابراین برای شما رنکی در نظر گرفته نمی شود.

google adwords

روش دوم به این صورت است که شما سایت خود را برای کلمات خاص بهینه سازی می کنید تا در ۱۰ نتیجه اول موتور جستجو قرار بگیرید. در این روش شما مانند روش اول بازدید کننده خواهید داشت.
بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان سایت شما خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر می گردند به سایت شما راهنمائی خواهند شد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایتهای تبلیغاتی و یا تبلیغ از طریق پست الکترونیک برخوردار است.

seo
همچنین به دلیل اینکه کاربر مورد نظر دقیقا به دنبال محصول و یا خدماتی است که شما سایت خود را برای آن بهینه سازی کرده اید در این روش شما کاربران هدفمند را به سایت خود راهنمایی می کنید و در واقع بالاترین بازدهی را به ازای بازدیدکنندگان سایت خواهید داشت.